رییس‌مجلس: وقت گفت‌وگو و مذاکره برای حل بحران سوریه فرا رسیده است

این مطلب در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

وزیر نفت سوریه بعدازظهر امروز(چهارشنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش خبرآنلاین، رییس مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره iبه تحولات هفته‌های اخیر در سوریه و شکست دشمنان ملت سوریه در تحمیل اراده خود بر مردم آن کشور، گفت: اکنون با توجه iبه بی‌نتیجه بودن تلاش‌های نظامی دشمنان ملت سوریه، وقت گفت‌وگو و مذاکره برای حل سیاسی این بحران فرا رسیده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر راه‌حل سیاسی بحران سوریه،‌گفت: از ابتدای بحران جاری، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای گفت‌وگو و مذاکره و حل سیاسی این بحران بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه ایستادگی ملت سوریه در برابر هجوم همه‌جانبه سیاسی، تبلیغاتی و نظامی iبه این کشور قابل ستایش است، افزود: دیگر دوران تحمیل اراده دولت‌های استکباری بر ملت‌های مستقل iبه سر آمده است.

وی در ادامه بر حمایت ملت ایران از کشور سوریه در مقابل هجوم دشمنان iبه این کشور تاکید نمود و افزود: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای کمک iبه حل بحران جاری حمایت می‌کند.

در ادامه این دیدار سعید هنیری وزیر نفت سوریه با ارائه گزارشی از تحولات هفته‌های اخیر کشورش، گفت: تحولات اخیر نشان داد ملت سوریه هیچگاه در برابر مداخله خارجی تسلیم نخواهد شد.

وی تصریح نمود: راه‌حل نظامی هیچ نتیجه‌ای برای مخالفان سوریه در بر ندارد و حاکمیت ملی سوریه اجازه مداخله در امور داخلی این کشور را نخواهد داد.

وزیر نفت سوریه با تقدیر از حمایت‌ها و همراهی‌های مردم ایران از ملت سوریه در بحران جاری، گفت: مناسبات برادرانه فیمابین دو کشور اهمیت راهبردی برای هر دو ملت و جهان اسلام دارد.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.