رییس بانک مرکزی آمریکا نمایندگان آن کشور را به تلاش برای نظارت بر سیاست های پولی متهم کرد

به گزارش ایرنا بن برنانکی رئیس فدرال رزرو، بانک مرکزی امریکا اعلام کرد این اقدام نمایندگان کنگره می تواند براستقلال سیاست های بانک مرکزی تاثیر بگذارد.

برنانکی که این سخنان را در برابر کمیته مالی مجلس نمایندگان ایراد کرد، اقدام سیاستمداران کنگره برای تصمیم گیری در سیاست های پولی امریکا را کابوس خواند.

رئیس فدرال رزرو افزود:’ تجربه نشان داده تصمیمات مستقل اقتصادی بانک مرکزی در بلند مدت تورم کمتر و نتایج اقتصادی بهتری نسبت به تصمیمات الوده به مطامع سیاسی داشته است.’

به گفته تحلیلگران سیاسی سخنان برنانکی اخرین شانس وی برای پاسخگوئی به ران پال نماینده تکزاس در مجلس نمایندگان است که مدعی است تریلیاردها دلار اسکناس بدون پشتوانه منتشر شده است.

ران پال که هنوزرسما دور رقابت های نامزدی ریاست جمهوری امریکا را ترک نکرده تصمیم دارد در دور بعدی انتخابات مجلس نمایندگان خود را بازنشسته کند.

مجلس نمایندگان امریکا که تحت سلطه جمهوریخواهان است یکی از موانع عمده برنانکی بر تصویب لوایحی است که ادعا می کند برای ایجاد اشتغال در امریکا به تصویب ان ها نیاز دارد.

یکی از این لوایح برای پاسخگوئی به بحران عمیق مالی خواستار کاهش سود دو تریلیارد وسیصد میلیارد دلار بدهی ها واوراق قرضه خزانه داری امریکاست.

برنانکی، رییس بانک مرکزی آمریکا روز گذشته در برابر کمیسیون بانکی سنا ، رشد اقتصادی این کشور در فصل بهار را ضعیف ارزیابی کرد و چشم انداز بازار کار را تیره خواند.

رییس بانک مرکزی امریکا، بحران بانکی در منطقه پولی یورو و وضعیت مالی آمریکا را دو تهدید مهم برای کشورش خواند و از نمایندگان خواست چاره ای برای بازسازی اقتصاد آمریکا بیابند.

رکود اقتصادی، بیکاری وتورم کم سابقه به ویژه افزایش چشمگیر بهای حامل های انرژی از مهمترین چالش های پیش روی دولتمردان آمریکایی است.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۲۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.