رییس جمهور در نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین عدم تعهد شرکت می‌کند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

۱۳ مرداد در تهران

رییس جمهور در نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین عدم تعهد شرکت می‌کند

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
نشست وزیران امورخارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به وضعیت در غزه به ریاست وزیر امورخارجه کشورمان و با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهور دوشنبه ۱۳ مرداد در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، نشست وزیران امورخارجه کشورمان کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد فردا به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در هتل آزادی تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش برگزاری این نشست یک روزه جهت رسیدگی به وضعیت غزه است.

وزیر امورخارجه کشورمان در راستای اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد از وزرای خارجه کمیته فلسطین این جنبش دعوت کرد تا جهت دستیابی به راهکارهایی برای حل بحران غزه در نشست تهران شرکت کنند.

ظریف هفته گذشته پیامهای دعوت برای وزرای خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد ارسال کرد و تاکید کرد صحنه های دلخراش مرگ کودکان زنان و مردان بیگناه غزه تخریب گسترده این باریکه کوچک و نیز آوارگی هزاران تن از اهالی آن وجدان جامعه جهانی را به درد آورده است.

وی افزود: ابعاد گسترده این فاجعه ایجاب می کند که جامعه بین‌الملل به ویژه جنبش عدم تعهد در اسرع وقت واکنش مناسب و شایسته ای با هدف توقف سریع کشتار مردم غزه کاهش آلام انسانی آنها و پایان بی درنگ تجاوز و اشغالگری نشان دهد.

اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد کشورهای الجزایر، بنگلادش، کوبا، ایران، مصر، هند، سنگال، آفریقای جنوبی، فلسطین، زیمباوه، اندونزی، مالزی و کلمبیا هستند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.