رییس جهاد دانشگاهی: فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید از صفر تا ۱۰۰ برنامه‌ریزی شود

۱۲ام بهمن ،

1-1318.jpg

رییس جهاد دانشگاهی نیازهای قرآنی و دینی را مهم‌ترین نیازهای فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: عدم همکاری‌های لازم معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با جهاد دانشگاهی یکی از آسیب‌ها و چالش‌هایی است که سبب می‌شود این نهاد نتواند در اجرایی نمودن برنامه‌های فرهنگی خود در دانشگاه‌ها موفق عمل کند.

دکتر محمد حسین یادگاری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجام فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلابی در دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین اهداف تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این ۳۲ سال از تاسیس جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی‌های خوبی در نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های دینی در دانشگاه‌های انجام شده است اما اینکه این برنامه ها چگونه اجرایی شود باید معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم و وزارت بهداشت در اجرایی شدن آن در دانشگاه‌ها تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه عدم همکاری دانشگاه‌ها در اجرایی نمودن برنامه‌های فرهنگی با جهاد دانشگاهی را مهم‌ترین آسیب و چالش این نهاد دانست و تصریح کرد: اگر چه جهاد دانشگاهی اقدامات و فعالیت‌های مختلفی با موضوعات مختلف فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام داده است اما نیازهای قرآنی از مهم‌ترین نیازهای دانشجویان است که باید بیشتر به آن توجه شود.

یادگاری یادآور شد: البته جهاد دانشگاهی از طریق سازمان فعالیت‌های قرآنی اقدامات موثری نظیر تاسیس خبرگزاری ایکنا در بحث پژوهش محوری و پروژه‌یابی انجام داده است اما اثرگذاری و اجرایی کردن این نوع فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها نیازمند فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این فضاهاست.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: البته ما در حال حاضر در جهت گسترش برنامه‌های فرهنگی خود با معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ارتباط برقرار کردیم که امیدواریم این ارتباطات ادامه داشته و نتیجه بخش باشد.

دکتر یادگاری با تاکید بر اینکه باید نقشه راهی تدوین کنیم تا میزان استقبال دانشجویان از فعالیت‌های فرهنگی افزایش یابد، اظهار کرد: هر چه برنامه و نقشه راه مفید و اثرگذار باشد میزان استقبال دانشجویان نیز افزایش می‌یابد ولی اگر در نقشه اجرایی اثرگذار نشویم مثل این است که کاری را انجام نداده‌ایم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم وقتی یک فعالیت فرهنگی در دانشگاهها برای دانشجویان برنامه ریزی می گردد باید به نحو مطلوب نیز در اختیار آنها قرار دهیم و در عین حال نیز نظرات و بازخوردهای مخاطبان را در خصوص آن برنامه بسنجیم تا اثر گذاری آن موثر باشد.

وی در پایان افزود: کارها و فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها باید ابتدا از صفر تا صد برنامه ریزی شود یعنی ابتدا برنامه کاری تدوین شود و بعد اجرایی شدن به نحو مطلوب صورت بگیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.