رییس دانشگاه ارومیه خبر داد: راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی

۱۹ام بهمن ،

مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم ، معاون استاندار آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، رییس دانشگاه ارومیه و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این مراسم دکترحسن صدقی رییس دانشگاه ارومیه با ارائه گزارش عملکردی از پیشرفت بخش‌های مختلف این دانشگاه از سال ۸۴ تاکنون اظهارکرد: بر اساس رتبه بندی وبومتریک، دانشگاه ارومیه رتبه اول رشد در بین دانشگاه‌های کشور، جایگاه هشتم در میان دانشگاه‌های دولتی وجایگاه یازدهم در میان دانشگاه‌های سراسر کشور را کسب کرده و همچنین این دانشگاه به عنوان عضو هیات امنای فناوری منطقه یک کشور انتخاب شده است.

وی همچنین راه‌اندازی دانشکده اقتصاد و مدیریت، گسترش فضای آموزشی دانشکده منابع طبیعی، احداث و بهره‌برداری از مجتمع آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، راه‌اندازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، احداث ساختمان تازه دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت در پردیس نازلو را از مهمترین طرح های انجام شده در دانشگاه ارومیه عنوان کرد.

صدقی افزود: احداث ساختمان‌های تازه دانشکده فنی خوی و دانشکده فنی و مهندسی در پردیس نازلو، توسعه فضای آموزشی، پژوهشی، رفاهی دانشکده کشاورزی و تاسیس دانشکده ادبیات مهاباد نیز از دیگر طرح‌های به اتمام رسیده در دانشگاه ارومیه از سال ۸۴ تاکنون است.

رییس دانشگاه ارومیه درادامه، تاسیس و راه اندازی پژوهشکده نانو فناوری، بهره‌برداری و تجویز پژوهشکده زیست فناوری و تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه با ۴۰ شرکت فعال و با اختصاص بودجه از محل در آمد اختصاصی دانشگاه را ازطرح‌های دیگر توسعه آموزشی دانشگاه ارومیه بر شمرد.

وی همچنین پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع ارشد و دکتری بخصوص در دانشکده ادبیات و پذیرش ۸۶ دانشجوی ممتار بدون کنکور را از اقدامات دانشگاه ارومیه در راستای توسعه آموزشی عنوان کرد.

رییس دانشگاه ارومیه در ادامه اضافه کرد: اگر بودجه لازم برای پروژه احداث ساختمان تازه دانشکده‌های هنر و دامپروری تامین شود، دانشگاه به چشم انداز۲۰ ساله خود در سال ۱۴۰۴ دست می‌یابد.

صدقی در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام افزایش ۷۰ درصدی انجام پژوهش‌های علمی درسطح استان آذربایجان غربی درسال‌ اخیر گفت: راه‌اندازی پردیس دانشگاه ارومیه برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با بیش از ۵۶ رشته تخصصی سبب رشد و تقویت رابطه علمی و فرهنگی دانشگاه ارومیه با مراکز آموزش عالی کشورهای همسایه وپذیرش دانشجو از این کشورها می‌شود.

وی همچنین ازافزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از ۴ مگابایت درثانیه به ۷۰ مگابایت درثانیه و راه‌اندازی اینترنت وایرلس در پردیس نازلو دانشگاه ارومیه خبرداد.

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به تبیین دین و فرهنگ در محیط دانشگاهی و افزایش چهار برابری بودجه فرهنگی طی چهار سال اخیر گفت: در این راستا طی سال های اخیر تاسیس شعبه کانون مهدویت را در مراکز آموزش عالی شاهد بودیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان غفاری آذر و رامیان از دانشجویان شهید دانشگاه ارومیه تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.