رییس زندان مرکزی ایلام: اشتغال زندانیان تاثیر زیادی در کاهش آسیب‌ها دارد

346-4.jpg

رییس زندان مرکزی ایلام گفت: فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان نقش موثری در کاهش آسیب رفتارهای پر خطر آنان دارد.

محسن پیری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: دوره‌های فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی ایلام در رشته‌های معرق کاری درجه ۲، تعمیرکار عمومی رایانه، جوشکار E6، لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌های حرفه آموزی نقش مهمی در کاهش بار فشار روانی زندانیان دارد، افزود: حرفه آموزی به زندانیان نقش بسیار مهمی در بازگشت سعادتمندان مددجویان به جامعه دارد که لازمه توجه بیشتر است.

پیری ضمن با تاکید بر تداوم این دوره‌ها در سطح زندان‌ها، خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان توسط این دوره‌ها و همچنین پرکردن اوقات فراغت آنها گامی موثر در زمینه کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در سطح زندان داشته و خود بستر گسترش نظم و انضباط در زندان را فراهم می‌سازد.

رییس زندان مرکزی ایلام با اشاره به اینکه در ماه‌های باقی مانده سال‌جاری دوره‌های حرفه‌آموزی در زندان مرکزی با جدیت بیشتری دنبال می شود، تصریح کرد: تمام سعی پرسنل زندان بر این است که مددجویان پس از آزادی با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی که در مدت حبس خود آموزش دیده‌اند، زمینه اشتغال خود را فراهم کنند و بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

پیری با بیان اینکه همکاری بیش از پیش مراجع قضایی با زندان و مساعدت آنها در جهت رفع مشکلات مددجویان زمینه ساز گسترش امنیت، نظم و انضباط است، اضافه کرد: با پیشرفت و تعامل روز افزون مراجع قضایی با زندان، مددجویان این زندان با بار روانی کمتری متحمل حبس خود می‌شوند و از رفتارهای ناهنجار آنها به طور چشمگیری کاسته شده است.

وی از راه‌اندازی واحد حفاظت اطلاعات در مجتمع حرفه‌آموزی زندان خبر داد و عنوان کرد: وجود واحد حفاظت واطلاعات در زندان‌ها یکی از ارکان اصلی مجتمع به لحاظ افزایش ارتقاء امنیت و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم است.

رییس زندان مرکزی ایلام خاطرنشان کرد: این دستگاه شبانه روزی جهت رسیدن به اهداف والای سازمانی که همان اصلاح وتربیت جامعه زندانیان است، تلاش می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.