رییس سابق کمیسیون تحقیق و تفحص تامین اجتماعی: گزارش را به خاطر مشغله نتوانستیم قرائت کنیم

زهرا تالانی:از آن سال تا کنون اخبار متعددی از این تفحص اعلام شد وهربار که قرار شد نتایج این تحقیق در صحن علنی مجلس قرائت شود بهانه ای آورده شد تا اینکه دوره قبل مجلس به پایان رسید.امابالاخره علی یوسف پور نایب رئیس هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در گفت وگو با مهر اعلام کرد: با توجه به اینکه هیچ گزارشی از تخلفات شستا در مجلس هشتم ارائه نشد به همین دلیل تحقیق و تفحص از شستا منتفی شده است.در همین زمینه با سلیمان جعفرزاده رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شستا در مجلس هشتم گفت وگویی را انجام داده ایم.وی تاکید می کند که در شستا تخلفاتی انجام شده است:

سال قبل علی زنجانی حسنلویی رییس کمیسیون تحقیق و تفحص اعلام کرد که گزارش تخلفات شستا به پایان رسیده و به زودی قرائت خواهد شد اما هیچ وقت چنین نشد.چرا؟
بله بخش اول گزارش کمیته تحقیق و تفحص نهایی و آماده قرائت در صحن بود اما چالشهای پیش رو در این پرونده آنقدر زیاد بود که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ندیده ام اینچنین سیاسی شده باشد.

در این گزارش مشخص شده بود که تخلفی در شستا شده است؟
طبیعتا وقتی کمیته ای برای تحقق و تفحص تشیکل می شود یعنی حتما تخلفی انجام شده است، ما تخلف یکهزار میلیارد تومانی در ۱۵۰ شرکت زیرمجموعه سازمان بازنشستگی و شستا را پیدا کرده بودیم که اگر هیئت رئیسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد می‌توانستیم بیش از سه هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکتها را اثبات کنیم.

 اما امروز علی یوسف پور نایب رئیس هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اعلام کرد با توجه به اینکه هیچ گزارشی از تخلفات شستا در مجلس هشتم ارائه نشد به همین دلیل تحقیق و تفحص از شستا منتفی شده است؟
نمایندگان مجلس فعلی می توانند تحقیق و تفحص را کنار بگذارند و انجام ندهند،چون مربوط یه دوره قبل بود اما من به آنها اعلام کردم که اسناد تخلف در شستا در کیفم موجود است و می توانم آن را ارائه دهم.

تصور نمی کنید این موضوع با مدیر جدید سازمان تامین اجتماعی در ارتباط باشد؟
از نظر ما مرتضوی نمی توانست به این سمت انتخاب شود و حتی همانطور که اطلاع دارید استیضاح وزیر کار هم کلید خورد اما کارشکنیها مانع شد.

شما زمانهای مختلفی را برای قرائت از نتیجه تحقیق در صحن علنی مجلس اعلام  کردید اما این امر انجام نشد.چرا؟
ما می خواستیم نتایج تکمیل شود و سرانجام در روزهای پایانی به خاطر مشغله نتوانستیم آن را قرائت کنیم.
۴۵۲۳۲

 

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.