رییس مجلس لبنان از یک سوء قصد جان به در برد

به گزارش روز جمعه ایرنا از بیروت، درحالیکه بسیاری از سران و شخصیت های برجسته لبنانی پنجشنبه شب در سالن بی ال لبنان در مراسم افطار رییس مجلس لبنان شرکت کرده و منتظر حضور میزبان خود در این مراسم بودند، تنها چند لحظه قبل از آغاز مراسم، متوجه شدند که نبیه بری از میانه راه به محل کار خود بازگشته و برخلاف روال هر ساله خود قصد شرکت در این برنامه را ندارد.

‘حسن علی خلیل’ معاون سیاسی بری و وزیر بهداشت لبنان دقایقی بعد این مراسم را آغاز و با عذرخواهی از مشارکت کنندگان در این مراسم افطار، متن سخنرانی رییس مجلس لبنان را به نمایندگی از وی خواند.

درهمین حال اطلاعات موثق حاکیست رییس مجلس لبنان در معرض خطر جدی سوء قصد از سوی گروه‌های تروریستی قرار دارد و این گروه‌ها در حال برنامه‌ریزی‌ به منظور هدف قرار دادن این شخصیت لبنانی هستند.

یک منبع آگاه امنیتی نزدیک به بری با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در پی این موضوع تیم حفاظت رییس مجلس، طی هفته‌های اخیر در مسیرهای حرکت وی به منظور حفاظت از این شخصیت بلندپایه لبنانی احتیاط‌های لازم را به منظور پیش‌گیری از هرگونه حادثه‌ای آغاز کرده است.

وی گفت: پنجشنبه شب نیز در آخرین دقایق قبل از حضور بری در این مراسم افطار، نیروهای امنیتی از طراحی برای ترور وی در مسیر حرکت در بیروت مطلع شده و وی را از حضور در این مراسم به طور جدی برحذر داشتند.

روزنامه الاخبار لبنان چند روز پیش از ورود برخی سران حرفه ای القاعده به لبنان برای انجام عملیات ترور علیه برخی شخصیت های مذهبی و سیاسی از جمله نبیه بری خبر داده نوشت: ‘ایمن الظواهری’ شخص اول گروهک تروریستی القاعده، طی پیامی به زیر مجموعه های خود در لبنان دستور داده که نبیه بری و ‘جان قهوجی’ فرمانده ارتش این کشور را ترور کنند.

وی ۳۰۰ هزار دلار آمریکایی به این منظور مبلغ تخصیص داده است.

خاورم**۱۰۳۰**۱۰۶۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۷۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.