رییس پلیس راه‌آهن: بازداشت ۶۱ اراذل و اوباش در قطار تهران-جمکران/ بازرسی مسافران در ایستگاه مقصد/ مبارزه با بدپوششی در قطار

به گزارش خبرآنلاین، سردار رحمت‌اللهی گفت:‌ در سه ماهه نخست امسال، ‌۱۱۳ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و در این رابطه ۶۹۵ تن دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. وی با بیان اینکه از بین موادمخدر مکشوفه، تریاک در صدر کشفیات قرار دارد، گفت: کشف موادمخدر، در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است. 

رییس پلیس راه‌آهن کشور گفت: برخورد با سوداگران موادافیونی که از قطار به عنوان یک وسیله مطمئن برای سودجویی و قاچاق موادمخدر استفاده کرده بودند از اقدامات شاخص پلیس راه‌آهن به شمار می‌آید.

وی بر تمرکز پلیس راه‌آهن در راستای مبارزه و برخورد با انتقال موادمخدر صنعتی از طریق خطوط ریلی تاکید کرد و گفت: در این راستا، قطارهای بین‌المللی و مسافران با دقت کنترل می‌شود.

 

بازداشت ۶۱ نفر از اراذل و اوباش در قطار تهران – جمکران

رحمت اللهی در ادامه به اجرای طرح عملیاتی مبارزه با اراذل و اوباش در قطار تهران – جمکران اشاره کرد و گفت: در پی شکایت متعدد مسافران قطار تهران – جمکران، مبنی بر تحرکات شرارت‌آمیز عده‌ای اراذل و اوباش در این قطار مسافری، ماموران پلیس راه‌آهن با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز هماهنگی با دادسرای ناحیه ۱۶ در یک عملیات ضربتی ۶۱ تن از افراد شرور را دستگیر کردند که ۲۵ تن با قرار قانونی روانه زندان و مابقی با اخذ تعهد کتبی آزاد شدند.

کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ریلی مسروقه در سه ماهه امسال

وی از کشف ۹۴ تن آهن آلات و ادوات ریلی مسروقه در سه ماهه امسال خبرداد و گفت: ارزش ریالی ادوات مسروقه، ۸۴۴ میلیون ریال برآورد شده است.

رحمت‌اللهی با اشاره به دستگیری ۱۴ تبعه به اتهام استفاده از مدارک مجعول و همچنین ۱۹۷ تبعه غیرمجاز‏، گفت: ۴۴ هزار و ۲۵۸ تبعه شامل زائران‏، توریست و کارشناسان طرف قرارداد راه‌آهن، کنترل شدند و تحت‌پوشش امنیتی و انتظامی پلیس راه‌آهن از طریق شبکه ریلی مسافرت کردند.

 

پوشش مسافران قطار مناسب است
رحمت‌اللهی درباره موضوع امنیت اخلاقی گفت: رعایت هنجارهای عمومی و ارزش‌های دینی و فرهنگی امری ضروری است، اگرچه رویه معمول پلیس مبتنی بر اقدامات بازدارنده و ارائه تذکرات است.

به گفته او برخورد کسانی که به هیچ عنوان ارزش‌های اخلاقی، حجاب اسلامی و هنجارهای عمومی جامعه را رعایت نمی‌کنند و با تظاهر علنی به بدپوششی و بدحجابی در جامعه،‌ قوانین را نقض می کنند، اجتناب‌ناپذیر است.

رحمت‌اللهی به تذکر و ارشاد افراد بدپوشش و بدحجاب توسط ماموران پلیس راه‌آهن اشاره کرد و گفت: با تعداد کمی از این افراد برخورد قانونی شده است.

رییس پلیس راه‌آهن کشور البته از وضعیت پوشش مسافران قطارها ابراز رضایتمندی کرد و گفت: در این رابطه با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

  

کشف نیم کیلو طلا و ۶۲ هزار دلار قاچاق از دو مسافر تهران – استانبول

او یکی از وظایف پلیس راه‌آهن را مبارزه با قاچاقچیان کالا و کنترل مبادی ورودی و خروجی عنوان کرد: چندی پیش، ماموران مبارزه با کالای قاچای پلیس راه‌آهن تهران در بازرسی از دو مسافر تهران – استانبول، قریب به نیم کیلو طلا و ۶۲ هزار دلار قاچاق کشف کردند.

 

مبارزه با موادمخدر، اولویت مهم پلیس راه آهن

رییس پلیس راه آهن کشور درباره صحبت‌های یکی از مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی بر اینکه راه‌آهن یکی از مهمترین عوامل جابجایی موادمخدر در کشور است و قاچاق موادمخدر از طریق دو استان جنوبی کشور انجام می‌شود‏، گفت: در ۲۰ استان کشور، راه‌آهن، وجود دارد، این درحالی است که ۱۸ مرکز و یگان‌های انتظامی و بالغ بر صد کلانتری و پاسگاه در طول خطوط راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام وظیفه هستند.

رحمت‌اللهی با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت‌های پلیس راه‌آهن به شمار می‌آید، گفت: معتقد هستیم مبارزه با موادمخدر، یک وظیفه ملی است.

رییس پلیس راه آهن با بیان اینکه خلاء‌ها، بسترهای وقوع جرم، جغرافیای حمل و جابجایی موادمخدر برای ما ناشناخته نیست، گفت: ماموران پلیس راه‌آهن با شیوه‌های مجرمان آشنا هستند و کشفیات موادمخدر خود موید این موضوع است. نمی دانم، این مقام مسئول بر اساس چه مستنداتی این اظهارات را عنوان کرده، در صورتی که وی یقین دارد حمل و جابجایی موادمخدر از طریق قطار صورت می گیرد، حتماً باید این موضوع را اطلاع می‌دادند تا پلیس راه‌آهن با نقاط ضعف خود آشنا شود.

او گفت: بازرسی و کنترل مسافران را تنها به مبدا محدود نمی‌کنیم، بلکه بازرسی و کنترل داخل قطار و ایستگاه‌های مقصد نیز صورت می‌پذیرد. آحاد مردم و مسافران را نمی‌توانیم قاچاقچی فرض کنیم، بلکه علاوه بر ارائه خدمات به آنان باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم. ماموران پلیس راه‌آهن با استفاده از تجربیات، ظن پلیسی و علوم جرم‌یابی، افراد مظنون را شناسایی و دستگیر می‌کنند.

به گفته رحمت اللهی حضور پلیس در قطارها، برای مجرمان و قاچاقچیان بازدارنده است.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.