رییس کل بیمه مرکزی: تنها ۱۰ درصد ساختمان‌ها بیمه حوادث و زلزله می باشند

۱۱اردیبهشت،

2s9.jpg

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه میانگین بیمه نامه برای ساختمان مسکونی و تجاری در سال بین هشت تا ۱۰ هزارتومان است گفت: متاسفانه تنها حدود ۱۰ درصد از مالکان در کشور، ساختمان‌های مسکونی و تجاری خود را در برابر حوادث و زلزله بیمه کرده‌اند.

سیدمحمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: مردم ما تنها با پرداخت میانگین ۱۰ هزارتومان می‌توانند خانه‌ها و اماکن خود را در برابر حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی بیمه کرده و با داشتن این بیمه نامه، متناسب با میزان پرداخت حق بیمه در صورت بروز حوادث غیرمترقبه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای جبران خسارت دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد که اشخاص با توجه سقف خرید بیمه‌نامه می‌توانند حتی تا صد درصد، منزل و اثاثیه خود را دربرابر وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سرقت، سیل، زلزله وآتش سوزی بیمه کنند.

کریمی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد خانه‌ها در مناطق زلزله‌زده آذربایجان، بوشهر و سراوان بیمه بودند، گفت: خسارت‌های زلزله بوشهر نزدیک به ۳ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت شده و بقیه آن نیز درحال پرداخت است. خسارت زلزله آذربایجان نیز ۲۸ میلیارد تومان ارزیابی شد که ۲۵ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شد و سه میلیارد باقی مانده نیز پس از دریافت صورت وضعیت تکمیلی ساختمان‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.