رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی: کمک iبه زلزله‌زدگان ارسباران مصداق کرامت سنت‌های الهی است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

sharifi444.jpg

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی کمک و مساعدت iبه زلزله‌زدگان ارسباران را مصداق بارز کرامت سنت‌های الهی دانست.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی، رییس هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب کشور در همایش وصله مهربانی که برای همدردی و کمک iبه زلزله‌زدگان ارسباران در تالار اجتماعات مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شده بود، گفت: همان‌گونه که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده اگر کسی گره‌ای از مشکلات دیگران باز کند هیچ‌گاه گرفتار نخواهد شد، لذا کمک و مساعدت iبه زلزله‌زدگان ارسباران مصداق بارز کرامت سنت‌های الهی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه iبه فرا رسیدن فصل سرما و ریزش برف در مناطق زلزله‌زده، زلزله‌زدگان iبه شدت نیازمند کمک و مساعدت مردم نیکوکار و خیر استان و سایر استان‌های کشور می باشند، افزود: در صورت بی‌توجهی iبه ارسال کمک‌ها، روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: هرچند بارش برف و باران برای همگان مایه برکت و خوشحالی است، اما ادامه این رحمت الهی سبب نگرانی اقشار مختلف مردم و سختی زندگی زلزله‌زدگان شده است.

وی، همت و اراده بالای خیران و نیکوکاران برای تداوم کمک iبه زلزله‌زدگان ارسباران را ستود و گفت: با توجه iبه سردی هوا و وضع بسیار خطرناک کودکان، کهن‌سالان و بیماران در این مناطق لازم است کمک‌های مردمی همچنان روانه منطقه شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مساله حقوق بشر و دموکراسی دستاویزی آشکار در دست غرب برای افزایش انواع فشارها علیه ملت‌های آزاده است ، حقوق بشر را حربه کهنه غربی‌ها iبه ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست، ادامه داد: غربی‌ها از آن برای تهدید، تحریم و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی بر کشورهای مستقل جهان iبهره‌برداری می‌کنند.

رییس هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب کشور دم زدن از حقوق بشر و دفاع از آرمان‌های بلند انسانی توسط غرب و آمریکا را شرم‌آور خواند و اظهار کرد: جای تاسف و تامل بسیار است که این کشورها با وجود نقض آشکار حقوق انسان‌ها در اقصی نقاط جهان با عنوان دفاع از این آرمان بشری همواره اظهار نظر می‌کنند.

حجت‌الاسلام شریفی، با اشاره iبه تحریم بعضی اقلام دارویی توسط کشورهای استکباری علیه ایران، این اقدام را نقش آشکار و بی واسطه حقوق بشر عنوان کرد که با هر عقل سلیم و منطقی از هر مکتب انسانی مغایرت دارد، گفت: اینکه یک کشوری را iبه لحاظ نیاز اولیه انسانی iبه دارو و درمان تحریم کنند برای جامعه بشری نگران کننده و تاسف بار است، چراکه این موضوع iبه مثابه iبه خطر انداختن حیات انسانی است.

وی از تحریم کنندگان دارویی جمهوری اسلامی ایران iبه عنوان انسان‌های وارونه یاد کرد که بدترین نوع مخلوقات در جهان معاصر iبه شمار می‌روند.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحریم‌کنندگان و در راس آنها آمریکا باید پاسخگوی چنین عمل ضد بشری خود باشند، ادامه داد: البته باید حساب دولتمردان این کشورها با ملت‌ها را جدا کرد؛ چراکه در میان اشخاص جامعه آنها کسانی پیدا می‌شوند که انصاف و عدالت را درک می‌کنند.

رییس هیات امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب کشور از نظام سلطه و کشورهای تحریم‌کننده iبه عنوان گرگ‌هایی در لباس میش یاد کرد که گفتار و رفتار آنها درباره موازین حقوق بشری iبه طور کامل ضد و نقیض است.

به گزارش تفسیری ایسنا، همایش وصله مهربانی iبه همت دفتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال غرب کشور و با مشارکت تشکل‌های مختلف مردمی iبه منظور کمک iبه زلزله زدگان شهرستان های اهر، هریس و ورزقان با حضور ۲۱ تشکل مردمی تبریز، هیات‌های مذهبی، بازاریان تبریز، نهادهای دانش‌آموزی و دانشگاهی و همچنین خیران برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.