زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با قطار اعزام می‌شوند

۰۳م آذر ،

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نیوز، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در جلسه مشترک بین قرارگاه مرکزی راهیان نور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران که به منظور تشکیل ستاد راهیان نور شهید نوری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین استفاده حداکثری از خطوط ریلی برای اردوهای راهیان نور برگزار شد، گفت: تشکیل ستاد راهیان نور در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی خطوط ریلی برای بخشی از اعزام‌های راهیان نور عمومی و دانش آموزی، یکی از اقدامات مهم قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج است که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: استفاده حداکثری راهیان نور از ظرفیت راه آهن با حذف بخشی از واگن‌های باربری راه آهن در خطوط تهران اهواز و تهران خرمشهر صورت می‌گیرد. این مسیر، تک ریلی و به صورت رفت و برگشتی است که از این پس بخشی از اعزام های راهیان نور دانش آموزی و عمومی از این طریق انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج اضافه کرد: به خاطر اهمیت و عملکرد مثبت راهیان‌نور، این اردوها باید به هر شکل ممکن برگزار شود تا آموزه‌هایی مثل جهاد و شهادت بین نسل جوان به خصوص دانش‌آموزان ترویج، حفظ و تقویت شود.

وی همچنین تصریح کرد:  با توجه به اینکه اعزام زائران راهیان نور مسیر تهران از این پس با خطوط ریلی و از طریق قطار به مناطق عملیاتی انجام می‌شود، نگرانی خانواده‌ها نیز در خصوص امنیت و سلامت فزرندانشان رفع می گردد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در این مسیر، راویان و یادگاران دفاع مقدس و مربیان متعهد آموزش و پرورش، دانش‏آموزان را همراهی می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی متناسب با این فضا اجرا می‌شود.

وی در خصوص اردوهای راهیان نور دانش آموزی دختران گفت: نزدیک به سه سال است که اردوهای راهیان نور دانش آموزی دختران اجرا می‌شود و بر اساس آن دانش‌آموزان دختر دوم دبیرستان به این اردوها اعزام می‌شوند. این اردوها بر اساس یک هماهنگی کامل و هدفمند و همچنین تفاهماتی که میان سازمان بسیج مستضعفین و آموزش و پرورش وجود دارد، برگزار می‌شود.

سردار سلیمانی تأکید کرد: در حال حاضر بخشی از این دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق قطار و سیستم ریلی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند، اما مسئله مهم این است که ظرفیت سامانه ریلی کشور برای این مسئله بسیار محدود است، برای مثال روزانه می‌توانیم تنها بخشی از این دانش‌آموزان را از مسیر تهران، تبریز و مشهد به مناطق عملیاتی اعزام کنیم که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته با مدیر عامل راه آهن، قرار شد که با حذب واگن های باربری در بعضی خطوط، ظرفیت مسافربری از قطارها بیشتر شود و بخشی از ظرفیت قطارهای خطوط اهواز و خرمشهر به بسیج تعلق بگیرد تا مشکل اعزام راهیان نور دانش آموزی از طریق خطوط ریلی حل شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مقدمات جایگزینی خطوط ریلی به جای اتوبوس در سفرهای راهیان نور دانش آموزی به والدین این اطمینان سلامتی دانش آموزانشان را بدهیم. دشمن قصد داشت با دست‌آویز کردن و بزرگ جلوه دادن بعضی از حوادث نادر راهیان نور، تزلزلی در اراده مسئولان کشور در خصوص این حرکت عظیم فرهنگی ایجاد کند اما دشمنان بدانند که این اقدام بزرگ فرهنگی با قدرت ادامه می‌یابد و تجمع ۸ هزار نفری دانش آموزان دوم متوسطه در شلمچه که به تازگی انجام شد نیز یکی از نشانه‌های آن است.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.