زایمان‌طبیعی، نوزاد را باهوش‌ترمی‌کند

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند در مقایسه با کودکانی که با روش سزارین به دنیا می‌آیند، ضریب هوشی بالاتری دارند.

ایسنا :  پزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند در مقایسه با کودکانی که با روش سزارین به دنیا می‌آیند، ضریب هوشی بالاتری دارند.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ییل در آمریکا با انجام مطالعات جدید دریافتند وقتی مادران باردار به شیوه طبیعی زایمان می‌کنند، مقدار نوعی پروتئین خاص در مغز نوزادشان افزایش می‌یابد و همین امر موجب بالا رفتن ضریب هوشی نوزاد می‌شود.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این متخصصان می‌گویند افزایش سطح پروتئین مزبور موسوم به ‘UCP2’ در نوزادانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند کمک می‌کند که حافظه کوتاه مدت و بلندمدت این نوزادان در دوران جنینی، رشد بیشتری پیدا کند. حافظه کوتاه مدت و بلندمدت هر دو از فاکتورهای کلیدی در افزایش ضریب هوشی انسان هستند.

این متخصصان منطقه هیپوکامپ را در مغز موش‌های متولد شده به روش طبیعی یا سزارین ارزیابی کرده و متوجه شدند که موش‌های بدنیا آمده به شیوه سزارین دارای سطح کمتری از مولکول UCP2 هستند و در نتیجه دچار اختلالات رفتاری دوران بلوغ می‌شوند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.