زایمان زودرس زنان باردار زیر ۱۸ سال را تهدید می کند

۱۶م آذر ،

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: مادران زیر ۱۸سال و بالای ۳۵سال، نیاز به توجه ویژه ای در دوران بارداری داشته و زایمان زودرس در این سنین شایع تر است.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر منصوره علیرضایی افزود: خطر عوارض زایمانی مانند دیابت، فشارخون بالا و سزارین، مادران باردار بالای ۳۵ سال را تهدید می نماید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سوابق طبی، مامایی و خانوادگی در مشاوره های پیش از بارداری، اظهار کرد: زنانی که بر اساس زمینه های نژادی، قومی و شرح حال فردی و خانوادگی در معرض خطر ابتلای جنین به بیماری خاص می باشند، لازم است مشاوره دریافت نمایند.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: سابقه ناباروری، سابقه سقط و حاملگی نا به جا، سابقه نوزاد مرده و عوارض زایمانی مانند فشارخون بالا، زایمان زودرس و دیابت حاملگی از جمله مواردی است که لازم است در مشاوره های قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد.

علیرضایی با اشاره به تاثیر منفی اضافه وزن مادران باردار در ناهنجاری های جنین، اضافه کرد: عوارض بارداری مانند دیابت، فشارخون حتی در صورت اضافه وزن محدود نیز مادران باردار را تهدید می نماید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر چاقی در نازایی خانم ها،  باشد به خانم هایی که قصد بارداری دارند توصیه می شود تا حد امکان وزن خود را به حد مطلوب برسانند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.