زرداری برای دیدار با ملاله یوسف‌زی به انگلیس می‌رود

۱۷م آذر ،

xinhua1-2.jpg

رییس جمهوری پاکستان برای دیدار با ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوانی که توسط شبه‌نظامیان طالبان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هم‌اکنون در بیمارستانی در انگلیس تحت مداوا است، به لندن سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، این سفر که قرار است روز شنبه آغاز شود، یک “اقدام غیرقابل انتظار” از جانب آصف علی زرداری، رییس جمهوری پاکستان محسوب می‌شود که هیچ رابطه دیپلماتیکی با انگلیس به جز مساله ملاله یوسف‌زی ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان به روزنامه اکسپرس تریبیون اعلام کرد، زرداری پس از سفر رسمی به ایران قرار است به همراه حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان به انگلیس برود تا با ملاله دیدار کند.

رییس جمهوری پاکستان در سخنرانی‌های اخیر خود ملاله را به عنوان نمادی از مقاومت پاکستان در برابر اقدامات طالبان برای مخدوش کردن چهره مذهب خطاب کرده است.

ملاله و دو تن از همکلاسی‌هایش در جریان حمله طالبان به مدرسه‌ای در دره سوات در نهم اکتبر سال جاری میلادی به شدت مجروح شدند. این دختر ۱۴ ساله با نوشتن مطالبی در وبلاگش در خصوص طالبان، زمانی که این شبه‌نظامیان در سال ۲۰۰۷ کنترل منطقه سوات را تحت کنترل داشتند، به عنوان نمادی از استقامت و پایداری در پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.