زمان آغاز بررسی بودجه ۹۲ در مجلس

۱فروردین ۱۳،

سخنگوی هیات رییسه مجلس با این احتمال که جلسات تلفیق بر اساس توافقات اعضا در ایام تعطیلات نوروز برگزار می گردد، گفت که بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۲ در اواخر فروردین یا حداکثر اوایل اردیبهشت ماه در صحن علنی آغاز می گردد.

به گزارش انتخاب، عبدالرضا مصری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که «جلسات کمیسیون تلفیق در سال قبل تشکیل شده است»، گفت: طبق آیین نامه، همزمان با تشکیل جلسات صحن علنی بعد از تعطیلات نوروز، جلسات کمیسیون تلفیق نیز برگزار خواهد شد. منتهی ممکن است توافق بین اعضای کمیسیون انجام شود و آن ها جلسات خود را در ایام تعطیلات نوروز برگزار کنند.

وی همچنین با بیان این که «کار کمیسیون های تخصصی برای بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص لایحه بودجه ۹۱ تمام شده است» گفت: اکنون تمامی پیشنهادات به کمیسیون تلفیق رسیده است و این کمیسیون برابر آیین نامه ۱۵ روز زمان برای رسیدگی به پیشنهادات و سایر موارد لایحه بودجه را دارد. البته طبق آیین نامه این کمیسیون می تواند مدت بررسی را ۱۵ روز دیگر تمدید کند ولی بنده تصور نمی کنم که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی پیش بینی کرد که بررسی لایحه بودجه در اواخر فروردین ماه و یا حداکثر اوایل اردیبهشت در مجلس آغاز و انجام شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با تاکید بر این که «بررسی لایحه بودجه ۹۲ نباید با عجله انجام شود»، گفت: با توجه به تصویب لایحه بودجه سه دوازدهم و اجازه به دولت برای برداشت و پرداخت تا اواخر خرداد، نباید عجله ای برای بررسی لایحه بودجه ۹۲ صورت گیرد.

وی افزود: دولت تا آخر خرداد مجوز برداشت و پرداخت را دارد و طبیعتا هر زمان که بررسی لایحه بودجه ۹۲ در مجلس به اتمام رسید و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد، دولت می تواند لایحه را اجباری کند؛ بنابراین هیچ لزومی به بررسی لایحه با عجله وجود ندارد، چون تاخیر کنونی نیز به سبب تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه در ۱۵ آذر سال قبل بود و اکنون نیز با داشتن مجوز، مجلس می تواند با کار کارشناسی، بررسی جزئیات لایحه را انجام دهد.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.