زمان اعلام نتایج اولیه و ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۱اردیبهشت،

24-306.jpg

نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۲ دانشگاه آزاد اسلامی اواخر هفته جاری اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد، نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۲ دانشگاه آزاد اسلامی اواخر هفته جاری از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com اعلام می‌شود.

همچنین پیش از این دکتر ناصر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، گفته بود: با اعلام نتایج اولیه، مرحله دوم آزمون به صورت مصاحبه انجام می‌شود و داوطلبان پذیرفته شده به شکل چند برابر ظرفیت بسته به نوع رشته محل برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی به افزایش ۶۲ درصدی تعداد داوطلبان این دوره از آزمون نسبت به سال قبل اشاره و اظهارکرده بود: حدود ۶۵ هزار داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲ درصد داوطلبان مرد و ۳۸ درصد زن می باشند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده در گروه علوم انسانی با بیش از ۶۴ درصد و کمترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به گروه علوم‌پزشکی با ۰٫۶ درصد داوطلب است.

اقبالی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون اعلام کرده بود که بیش از ۱۸۰۰ نفر در دوره با آزمون و ۴۰۰ نفر در دوره بدون آزمون پذیرش می‌شود که نشان از رشد ۲۲ درصدی پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی دارد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد همچنین گفته بود: با توجه به برگزاری تستی آزمون و تسهیل در نحوه بررسی پاسخ‌ها نتایج اولیه در همه رشته‌ها به صورت متمرکز و در یک زمان اعلام می‌شود، اما اعلام نتایج نهایی با توجه به تاریخ برگزاری مصاحبه‌ها توسط دانشگاه‌های مربوطه انجام می‌شود و تلاش ما این است که تا حداکثر نیمه شهریور ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.