زمان دقیق اعلام نتایج کنکور ارشد و دکتری دانشگاه آزاد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فردا و نتایج کنکور دکتری این دانشگاه شنبه ۱۶ شهریور ماه منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری آریا، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون مقطع کارشناسی ارشد فردا ۱۴ شهریور از طریق سامانه www.azmoon.com اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این آزمون ۶۲۵ هزار داوطلب در ۱۱۲ مجموعه امتحانی و ۳ هزار و ۲۳۹ رشته محل شرکت کردند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

رئیس مرکز آزمون در خصوص نسبت جنسیتی پذیرفته‌شدگان گفت: ۴۴ درصد از پذیرفته‌شدگان زن و ۵۶ درصد مرد می باشند.

وی دربارهٔ ۱۴ رشته گروه آزمایشی هنر خاطر نشان کرد: داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی را در این مرحله کسب کرده اند، برای آزمون مرحله دوم دعوت خواهند شد که آزمون های این مرحله به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جزئیات بیشتر آزمون مرحله دوم رشته های گروه آزمایشی هنر در روز شنبه ۱۶ شهریور اعلام می شود.

به گفته رئیس مرکز آزمون پذیرفته‌شدگان می توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور به واحدهای دانشگاهی مراجعه و ثبت نام قطعی در واحد را انجام دهند.

اقبالی با بیان اینکه نتایج آزمون دکتری نیز شنبه اعلام می شود، افزود: در مقطع دکترا ۶۵ هزار داوطلب در ۱۷۶ رشته با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد دو هزار نفر در دوره با آزمون و ۵۰۰ نفر در دوره بدون آزمون پذیرفته شده اند.

وی دربارهٔ نسبت جنسیتی پذیرفته شدگان گفت: در این دوره ۳۹ درصد از قبول‌شدگان زن و ۶۱ درصد مرد می باشند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: پذیرفته شدگان باید در روز دوشنبه ۱۸ شهریور به واحدهای دانشگاهی پذیرفته‌شده برای ثبت نام مراجعه کنند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.