زمان قطعی واگذاری سهام بلوکی ذوب آهن اصفهان مشخص شد

2223[1].jpg

بلوک ۵۳ درصدی سهام ذوب آهن اصفهان ۱۰ مهر ماه در بازار دوم فرابورس عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بعد از فروش بلوک ۱۵ درصدی ذوب آهن توسط سازمان خصوصی سازی و خریداری آن توسط یکی از زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، زمان قطعی واگذاری دومین بلوک این شرکت اصل چهل و چهار مشخص شد.

بر این اساس قرار است ۵۳ درصد سهام این شرکت در روز ۱۰ مهر ماه در بازار سوم فرابورس عرضه شود.به این ترتیب در روز ۱۰ مهر ماه ۵۳ درصد معادل ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۸۰ سهم به قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه به اضافه ۱۰۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۲۸۶ ریال کمتر نباشد،عرضه می شود.

حداکثر مهلت پرداخت ثمن نقدی ۳۰ روز کاری بوده و خریدار باید ۲۵ درصد وجه معامله را به صورت نقد و مابقی را در حال حاضر علاوه بر کشف قیمت ۳،۶ درصدی این شرکت در فرابورس، ۸۱،۴ درصد سهام آن در دست سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران بوده و ۱۵ درصد مابقی به وکالت از صندوق ذخیره فرهنگیان بابت واگذار شده است.

به گفته ی معاون سازمان خصوصی سازی واگذاری قرار است این بلوک بابت رد دیون واگذار شده و منابع حاصل از فروش آن به صاحب دین پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، بلوک ۱۵ درصدی ذوب‌آهن اصفهان یک بار در تاریخ ۱۳ خرداد در فرابورس عرضه شد که متقاضی نداشت.این بلوک برای دومین‌بار در روز ۲۵ تیر ماه در فرابورس عرضه شد و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان آن را خریداری کرد.

در حالی قرار است بلوک دوم “ذوب” عرضه شود که در حال حاضر سهام این شرکت به قیمت ۱۸۶ تومان در حال معامله است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.