زمان معاینه فنی خودروها در صورت تصویب مجلس دو ساله می گردد

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

زمان معاینه فنی خودروها در صورت تصویب مجلس دو ساله می گردد

زمان معاینه فنی خودروها در صورت تصویب مجلس دو ساله می شود

 قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از پیگیری های متعدد برای کاهش وقت معاینه فنی خودروها ، این لایحه به صورت یک سریعتی در مجلس شورای اسلامی بررسی می گردد و در صورت تصویب نمایندگان وقت معاینه فنی خودروها از ۵ سال به دو سال کاهش می یابد .

به گزارش تفسیری راسخون، ˈ علی محمد شاعری ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر یک سریعتی شدن این لایحه به تصویب کمیسیون تخصصی مجلس رسیده و قرار است در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد .اکنون در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است .

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها به خصوص شهر تهران ، کاهش وقت معاینه فنی خودروها از اهمیت بسیاری برخوردار است که امیدوارم بعد از بررسی در مجلس از پنج سال به دو سال کاهش یابد.

وی با تاکید بر نقش معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا گفت: در صورت کاهش وقت معاینه فنی و دو ساله شدن آن ، آلودگی هوا تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

شاعری افزود: طولانی بودن وقت معاینه فنی خودروها تاثیر بسیاری در آلودگی هوای کلان شهرها به خصوص تهران دارد ازاین رو سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۹ که وقت معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال افزایش یافت درخواست های متعددی را برای کاهش وقت آن به نهادهای مختلف ارایه نموده است که خوشبختانه در حال حاضر پس از پیگیری های متعدد مجلس قرار است که این لایحه را به شکل یک سریعتی بررسی کند.

افزایش وقت معاینه فنی خودروها اسفندماه سال ۸۹ همزمان با تغییر کلی قانون راهنمایی و رانندگی از دو سال به پنج سال افزایش یافت.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.