زمان واریز عیدی امسال کارگران به موقع پرداخت میشود



تاریخ انتشار: ۶ February 2016 | 7:50 am

عیدی و پاداش کارگران چه زمانی واریز میشود؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از کارفرمایان خواست تا به جهت سهولت در تامین مایحتاج خانوارهای کارگری، عیدی و پاداش کارگران را تا پیش از پایان سال به حسابهای آنها واریز کنند.

عیدی کارگران باید امسال به موقع پرداخت شود

فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور  اظهار کرد: کارگرانی که یکسال کاری را پشت سر می‌گذارند چشم امیدشان به آخر سال است و طبعا تمدید قراردادهای کار به لحاظ حفظ امنیت شغلی و عیدی و پاداشی که طبق قانون به آنها تعلق می گیرد، برایشان اهمیت دارد.وی افزود: در این بین بیشترین دغدغه متعلق به کارگران قراردادی و پیمانی است که قراردادهای موقت یکساله دارند. متاسفانه رواج قراردادهای موقت، امنیت شغلی کارگران را از بین برده و به همین دلیل همواره نگرانند که آیا بعد از تعطیلات عید می‌توانند بازگشت به کار داشته باشند یا نه؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در ادامه از کارفرمایان دولتی و خصوصی خواست تا عیدی و پاداش کارگران را تا پیش از پایان سال به حسابهای آنها واریز کند تا خانوارهای کارگری در تامین معاش و مایحتاج اولیه دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه به نحوه پرداخت عیدی کارگران اشاره کرد و گفت: علیرغم آنکه مصوبه مجلس شورای اسلامی میزان پرداخت عیدی کارگران را مشخص کرده و دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر میزان عیدی دریافتی پیش‌بینی کرده است اما میزان عیدی کارگران بسته به مدت قرارداد و روزهای مرخصی متفاوت است.

بیات با بیان اینکه کارگران به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند، افزود: عیدی و پاداش پایان سال را کسانی کامل می گیرند که در طول یکسال ارتباط خود را با محل کارشان قطع نکرده باشند و بیمه آنها رد شده باشد.

این مقام مسوول کارگری تصریح کرد: طبعا کسانی که محل کار را ترک کرده یا تعداد روزهای کمتری بر سرکار بوده‌اند به نسبت تعداد روزهای حضور و قراردادی که با کارفرمای خود دارند ،‌عیدی می گیرند ولی اگر کارگری در نیمه دوم سال مشغول کار شده یک ماه حداقل حقوق به عنوان عیدی دریافت می کند.

به گفته وی چنانچه کارفرما عیدی و پاداشی کمتر از آنچه که کارگر استحقاق گرفتن آن را دارد بپردازد، اجحاف بزرگی در حق نیروی کار خود روا داشته است.

 

منبع: ایسنا

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.