زمان وداع با سیمبیان رسید

۳۰م دیماه ، موبنا- در حالی که نوکیا از سال قبل اقدام به معرفی گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون کرده، انتظار می‌رود ساخت گوشی با سیستم‌عامل سیمبیان را به طور کلی کنار بگذارد.

بسیاری از کارشناسان گوشی ۸۰۸ PureView با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی را آخرین گوشی مبتنی بر سیمبیان توسط شرکت فنلاندی نوکیا می‌دانند.

گوشی ۸۰۸ PureView اوایل سال ۲۰۱۲ در کنگره جهانی موبایل توسط نوکیا رونمایی شد. این گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبیان بود اما نتوانست موفقیت بسیاری در بازار کسب کند.
سیمبیان یکی از سیستم‌عامل‌هایی بود که حدود یک دهه حاکمیت بازار تلفن همراه را در اختیار خود داشت. کم‌کم با عرضه گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش لمسی، نوکیا هم اقدام به ساخت چنین گوشی‌هایی با پشتیبانی از سیمبیان کرد.

نوکیا همچنین برای پیامک‌بازان گوشی‌های سیمبیانی ساخت و به رقابت با گوشی‌های بلک‌بری پرداخت.

این شرکت فنلاندی همچنین با عرضه گوشی N95 انقلابی در عرصه گوشی‌های دوربین‌دار به پا کرد و توانست محبوبیت بسیاری به دست بیاورد، بعدها گوشی N8 را به عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین ۱۲ مگاپیکسل معرفی کرد و توانست سهم بسیاری از بازار را با این گوشی به خود اختصاص دهد.

اما از سال ۲۰۱۱ نوکیا استراتژی خود را برای استفاده از پلات‌فورم‌های موبایلی تغییر داد و به ساخت گوشی‌هایی با سیستم‌عامل ویندوز فون پرداخت و انتظار دارد سهم از دست ‌رفته‌اش را در بازار موبایل دوباره احیا کند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.