زمان پرداخت پول سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج در شعب پارسیان



تاریخ انتشار: ۲ February 2016 | 11:53 am

پرداخت های ثامن الحجج

پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج از امروز – سه‌شنبه – در شعب بانک پارسیان آغاز خواهد شد . مدیرعامل این بانک در رابطه با چگونگی پرداخت پول سپرده‌گذاران خرد و کلان و میزان برآورد و نحوه تامین منابع توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات پرداخت وجوه سپرده‌گذاران خرد و کلان “ثامن الحجج”

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، با اشاره به آغاز پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد تعاونی اعتباری ثامن الحجج که اخیرا بانک پارسیان متولی انجام تعهدات آن شده است، اظهار کرد: پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد از امروز همزمان با ۱۳ بهمن ماه شروع خواهد شد و امیدواریم که بر اساس زمانبندی انجام شده بتوانیم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این رابطه عمل کرده و وجوه مربوط به سپرده های کمتر از ۱۰ میلیون تومان را بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی پرداخت کنیم.

وی درباره اینکه پرداخت سپرده های کلان و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان به سال آینده موکول می شود نیز گفت : فعلا فقط پرداخت سپرده های زیر ۱۰ میلیون تومان تعیین تکلیف شده و ابلاغیه ای از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وجوه بالاتر ارسال نشده است.

مدیرعامل بانک پارسیان همچنین در رابطه با حجم سپرده های خرد و کلان نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: فعلا با توجه به اینکه آمار تسهیلات گیرندگان و همچنین میزان بدهی آنها کاملا مشخص نیست نمی توان آمار دقیقی در مورد حجم کل سپرده ها و منابع قابل پرداخت به آنها اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در فرم گواهی ابلاغیه به تعاونی و این بانک مانده پرداختی به طور خالص پرداخت می شود، ادامه داد: بنابراین، بر اساس میزان مانده سپرده و تسهیلاتی که فرد در تعاونی ثامن الحجج دارد، محاسبات انجام شده و خالص مبلغ پرداختی در این تعاونی مشخص شده و به بانک پارسیان اعلام می شود.

پرویزیان گفت: برآوردها نشان می دهد که در مجموع پرداختی به سپرده گذاران زیر سه میلیون تومان در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و مبالغ مربوط به سپرده های زیر ۱۰ میلیون تومان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. در حقیقت محاسبه خالص برآوردی از کسر تسهیلات دریافتی و سپرده های مردم در ثامن الحجج است و منظور کل سپرده آنها نیست.

وی این را هم گفت که در صورت نهایی شدن آمار مربوط به حجم منابع قابل پرداخت به سپرده گذاران خرد(زیر ۱۰ میلیون تومان)، بعید است که از رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر باشد.

پرویزیان، همچنین در مورد اینکه آیا به وجوهی که به سپرده گذاران پرداخت خواهد شد سود نیز تعلق می گیرد، تاکید کرد: بانک پارسیان موظف به پرداخت خالص پرداختی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به سپرده گذاران است. اما اگر سپرده گذاران منابع خود را در بانک پارسیان سپرده گذاری کنند آنگاه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و ضوابط بانک مرکزی به آنها سود سپرده تعلق خواهد گرفت.

مدیر عامل بانک پارسیان درباره چگونگی تامین منابع برای پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج نیز یاد آور شد که وجوه سپرده گذاران از طریق منابع در اختیار بانک پارسیان تامین و پرداخت می شود.

فرایند پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج در شعب پارسیان

بنابر ابلاغیه بانک مرکزی به بانک پارسیان ، پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج از امروز در کلیه شعب این بانک و برای سپرده گذاران خرد شروع می شود.

بر این اساس، سپرده‌ها در سه سطح کمتر از سه، پنج و ۱۰ میلیون تومان و در دوره های مختلف پرداخت خواهد شد. به گونه ای که دارندگان سپرده های تا سقف سه میلیون تومان از ۱۳ بهمن تا سوم اسفند ماه، دارندگان سپرده های تا سقف پنج میلیون تومان از سوم اسفند و همچنین صاحبان سپرده های تا سقف ۱۰میلیون تومان نیز می‌توانند از ۱۰ اسفند ماه سال جاری با مراجعه به شعب بانک پارسیان، سپرده‌های خود را تعیین تکلیف کنند.

این در حالی است که واجدین شرایط باید با مراجعه به شعبه مربوطه تعاونی اعتبار ثامن الحجج و دریافت گواهی مرتبط، با در دست داشتن اصل و تصویر کارت ملی، شناسنامه و گواهی، از تاریخ‌های اعلام شده به یکی از شعب بانک پارسیان در سراسر کشور مراجعه کنند. در عین حال که در صورت عدم مراجعه در تاریخ‌های مشخص شده، این امکان در تاریخ‌های بعدی نیز وجود خواهد داشت.

سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج می‌توانند بر اساس عدد آخر کد ملی خود برای تعیین تکلیف وضعیت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۸ در کلیه شعب، روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در کلیه شعب (به جز روز ۲۲ بهمن ماه) و همچنین روزهای جمعه فقط در شعب شهرستان از ساعت ۸ الی ۱۳ (به جز روز ۲۳ بهمن ماه) مراجعه کنند.

1454325755570_70000.jpg

 

منبع: ایسنا

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.