زمستان چه بیماری های را به دنبال دارد؟

۳۰م دیماه ،

عفونت گوش در فصل زمستان بسیار در میان کودکان شایع تر از بزرگسالان است

دکتر کاوه کیوانی متخصص گوش ، حلق بینی و جراحی سر و گردن و دبیر انجمن علمی جراحان گوش ، گلو و بینی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت گوش در فصل زمستان در میان کودکان شایع تر از بزرگسالان است.

وی با بیان این که دو نوع عفونت شایع گوش داریم گفت: یک نوع عفونت حاد می باشند که در کودکان شایع است و علایم آن شامل تب گوشی، کاهش شنوایی، سرگیجه و در مراحل خروج عفونت و چرک از گوش است این بیماری در بسیار موارد خودش بهبود می یابد معمولاً این بیماری احتیاج به در میان دارد .

وی افزود: این بیماری زیر نظر پزشک می تواند با مصرف آنتی بیوتیک درمان شود. اگر دو تا ۳ روز علایم بیماری با آنتی بیوتیک بهبود نیافت باید دست به اقدامات تازهی زد.

وی یکی از بیماری های شایع در کودکان جمع شدن ترشحات گوش پشت پرده گوش سالم عنوان کرد: وی گفت: اگر این بیماری درمان نشود می تواند بعد ها به کم شنوایی های دائم بزرگسالی منجر شود.

وی به نوع دیگری از عفونت گوش مزمن که بیشتر در والدین دیده می گردد اشاره کرد و گفت: این عفونت ها منجر به پارگی پرده گوش می گردد.

کیوانی در ادامه گفت: نوع دیگر از عفونت وجود دارد که حالت خورندگی دارد و معمولاً استخوان های گوش را می خورد و می تواند به گوش داخلی و عصب حرکتی صورت که از داخل گوش رد می گردد حتی به داخل مغز نیز نفوذ کند و عوارض خاص خودش را به وجود آورد.

وی با اشاره به این که درمان اصلی این بمیری درمان جراحی است افزو: البته به طور موقت برای کنترل عفونت که عفونت متوقف شود از درمان های دارویی استفاده شود.

وی یادآور شد: کسانی که عفونت گوش مزمن و یا پارگی گوش دارند باید از ورود آب و صابون به داخل گوش اجتناب کنند.

این متخصص گوش حلق و بینی افزود: از گوش پاک کن هایی که استاندارد نیستند استفاده نکنند زیرا سبب تشدید عفونت گوش می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.