زمینه‌های توافق بین ایران و آژانس فراهم شده است/ مذاکرات آتی با ۱+۵ نتیجه بهتری خواهد داشت

۲۷م دیماه ،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست ایران و آژانس در این دوره از مذاکرات به عنوان یک پارامتر در گفتگو با ۱+۵ مد نظر قرار می‌گیرد و باید به این مسئله توجه کرد که اگر نتیجه این نشست مثبت باشد قطعا مذاکرات ۱+۵ هم نتیجه بهتری خواهد داشت.

“سید حسین نقوی‌حسینی” نماینده مردم ورامین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست “علی باقری” و “اشمیت” در نشست کارشناسی ماه قبل آژانس انرژی اتمی در تهران گفت: زمینه‌های توافق بین ایران و آژانس انرژی اتمی فراهم شده و من در مورد این نشست خوش‌بین هستم.
 
وی افزود: در رویکرد آژانس با ایران این مسئله وجود دارد که ما مسائل مطرح‌شده را حل، رفع ابهام و استنادات خود را ارائه کرده‌ایم اما نمایندگان آژانس مسائل جدید دیگری را مطرح کرده‌اند.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: امیدواریم بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای یک بار برای همیشه مسائل خود را مطرح کنند تا به این شبهات پاسخ دهیم،انتظار ما در این دوره از نشست‌ها این است که وقتی رفع ابهام صورت گرفت دیگر موضوع جدیدی از سوی بازرسان مطرح نشود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثیر “مذاکرات” ایران و آژانس انرژی اتمی بر مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: نشست ایران و آژانس در این دوره از مذاکرات به عنوان یک پارامتر در گفتگو با ۱+۵ مد نظر قرار می‌گیرد و باید به این مسئله توجه کرد که اگر نتیجه این نشست مثبت باشد قطعا مذاکرات ۱+۵ هم نتیجه بهتری خواهد داشت.
 
“نقوی‌حسینی” در پایان خاطر‌نشان کرد: در مورد مذاکرات ایران و ۱+۵ نباید انتظار نتیجه زودرس را داشته باشیم چرا که معمولا این مذاکرات طولانی است و اگر به سابقه مذاکرات هسته‌ای کشورها دقت کنیم می‌بینیم که سابقه مذاکرات ۵ دهه‌ای نیز داریم البته ما امیدواریم هر چه زودتر دوطرف مذاکره کننده ایران و ۱+۵ با یکدیگر به توافق نظر برسند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.