زنان باردار مبتلا به فشارخون بالا ورزش کنند

۲۹ آبان ،

ورزش منظم پیش از بارداری و در طول آن اثرات مفیدی را در زنان مبتلا به پره‌اکلامپسی دارد.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه انجمن قلب آمریکا، محققان با انجام آزمایشات خود ملاحظه کردند فشارخون بالای ناشی از ایسکمی جفت در موش‌های آزمایشگاهی توسط ورزش و ترمیم چندین فاکتور در گردش خون کاهش پیدا می‌کند.
 
نتایج حاصل از این گزارش تفسیری افزود: انجام فعالیت ورزشی پیش از بارداری و در حین آن در مدل موش‌های مورد مطالعه با بازسازی تعادل بین عواملی که رشد عروق خونی و عملکرد آنها را محدود می‌کند سبب کاهش فشارخون بالا شده و همچنین توانست منجر به بهبود عملکرد سلول‌های اندوتلیال و کاهش استرس اکسیداتیو در موش‌های آزمایشگاهی شود که طی این فرآیند هیچ خطری متوجه جنین نشده است.
 
براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند: برای این که از ورزش بتوان با خیال راحت به عنوان یک گزینه درمانی برای بهبود فشارخون بالا در بارداری که ناشی از جریان خون ناکافی در جفت است بهره برد همچنان باید مطالعات بیشتری صورت گیرد اما اطلاعات به دست آمده از این مطالعه احتمال این که آغاز ورزش پیش از بارداری و حفظ آن در بارداری راه مهمی برای کاهش خطر ابتلا به پره‌اکلامپسی باشد را بالا می‌برد.
 
به گفته محققان اختلالات فشارخون بارداری مانند پره‌اکلامپسی از شایع‌ترین عوارض خطر دوران بارداری است که در ۵ تا ۸ درصد از بارداری‌ها اتفاق می‌افتد و طبق آمار بنیاد پره‌اکلامپسی این اختلال در سطح جهانی سبب مرگ و میر ۷۶ هزار مادر و ۵۰۰ هزار نوزاد در هر سال می‌شود. / ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.