زنان برای توسعه کسب و کار IT هیچ محدودیتی ندارند

۱۱اردیبهشت،

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت زن اعلام کرد جامعه بانوان برای رشد کسب و کار IT با هیچ محدودیتی مواجه نیستند.

به گزارش ایسنا، آزاده داننده در مراسمی که به مناسبت روز زن برگزار شد، تاکید کرد درحال حاضر تنها مانع حاضر بر سر راه رشد بانوان در فناوری اطلاعات عدم خودباوری است.

داننده، با اشاره به اینکه زنان می‌توانند توانمندتر از قبل ظرفیت‌های خود را افزایش دهند، ادامه داد: تصور می‌کنم جامعه ما به سمتی پیش می‌رود که برای تمام نیروهای فعال و توانمند مسیر کاملا باز است و قطعا زنان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

او معتقد است بانوان برای فعالیت در جامعه ایرانی با هیچ محدودیتی مواجه نیستند؛ خوشبختانه برخلاف بعضی کشورها، به لحاظ قوانین و مقررات در کشور ما زنان هیچ محدودیتی برای نقش‌آفرینی و توسعه کسب و کار ندارند؛ همین موضوع در کنار تلاش آنان سبب شده تا امروز بیش از ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها به ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی مختص بانوان باشد.

داننده ضمن ابراز خرسندی از افزایش روز افزون حضور زنان در جامعه IT ادامه داد: تصور می‌کنم در حال حاضر تنها مشکل، مانع فرهنگی است؛ به نظر می‌رسد نه تنها مردان بلکه زنان ما نیز به توانایی‌های خود اعتقادی ندارند؛ در حالی که هر زن توانمندی حتما می‌تواند پیشرفت کرده و راه خود را پیدا کند.

در این مراسم که با حضور رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد از فعالیت بانوان در دبیرخانه این تشکل قدردانی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.