زنان بیش از مردان چاق می‌شوند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: متخصص تغذیه معتقد است: لازمه کنترل و درمان چاقی، تغییر شیوه زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی و تغییر میزان تحرک است.

دکتر نباتی در گفت‌وگو با ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، افزود: سالم ترین روش برای کاهش وزن از طریق داشتن یک رژیم غذایی سالم و برنامه‌های ورزشی منظم است و در صورتی که رژیم غذایی با ورزش توام باشد احتمال بازگشت به اضافه وزن قبلی کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش وزن مناسب ۲ تا ۴ کیلوگرم و کسانی که دارای وزن بالای ۱۰۰ کیلو می باشند ۳تا ۶ کیلو گرم در ماه مجاز است.

نباتی با اشاره به بیماری‌هایی که کاهش وزن را دشوارتر می‌کند، اظهار کرد: اختلالات هورمونی از قبیل کم کاری تیروئید و دیابت کاهش وزن را دشوار می‌کند.

متخصص تغذیه افزود: در فرهنگ امروزی فقر حرکتی، مصرف غذاهای چرب و پر کالری، فشارهای عصبی، استرس، تغییرات هورمونی بعد از سن بلوغ و یائسگی دلایل و عواملی می باشند که در بروز چاقی تاثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به این‌که زنان بیشتر از مردان چاق می‌شوند، خاطر نشان کرد: زنان به سبب اختلالات هورمونی بعد از ازدواج و دوره یائسگی و عدم تحرک کافی بیشتر از مردان چاق شده و از عوارض و بیماری‌های ناشی از چاقی رنج می‌برند.

نباتی خاطرنشان کرد: در صورتی که رژیم‌های غذایی مبتنی بر اصول علمی نباشد اشخاص با کمبود ویتامین‌های B، A،D و مواد معدنی مواجه شده و در نتیجه رژیم غذایی نتیجه بخش نبوده و آثار سویی نیز خواهد داشت.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.