زنان و دختران اقشار آسیب پذیر در بهداشت باروری

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دبیر علمی همایش سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه :

اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان، دختران، مهاجران و مبتلایان به ایدز در بهداشت باروری مطرح هستند که در همایش امسال برنامه های بسیاری در این حوزه برنامه ریزی شده است.

به گزارش بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حضر در محل؛ دکتر صفیه شهریاری در همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه با اشاره به اینکه انجمن سلامت خانواده ایران تنها انجمن غیردولتی در حوزه سلامت با این مقام مشورتی است گفت : این انجمن توانسته با همکاری و مشارکت جایزه روبان قرمز در پیشگیری از ایدز را از UNAIDS به دست آورد .

وی با بیان اینکه کسب کرسی ریاست کمیته سلامت سامانه تشکل‌های مردمی در مجلس، کرسی مقام مشورتی در دفتر سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور، کرسی ریاست کمیته اجرایی انجمن‌های عضو منطقه جنوب آسیا فدراسیون جهانی خانواده از دیگر امتیازهایی بوده که این انجمن به دست اورده است تصریح کرد : در راستای ارتقای آگاهی پزشکان کشورمان کنگره هایی را ارائه می کنیم .

دبیر علمی همایش سراسری سلامت خانواده و خدمات داوطلبانه یادآور شد : بهداشت باروری طیف وسیعی از موارد اجتماعی، روانی و معنوی را شامل می‌شود که در نهایت سلامت و نشاط جامعه را در پی دارد که از بدو تولد تا دوره سالمندی را شامل می شود .

وی با اشاره به اینکه اقشار آسیب‌پذیر از جمله زنان، دختران، مهاجران و مبتلایان به ایدز در بهداشت باروری مطرح هستند یادآور شد : در همایش امسال برنامه های بسیاری را در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم .

دکتر شهریاری در پایان خاطر نشان کرد : بهداشت خانواده،‌ تغذیه، پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی، ایدز، مراقبت‌های قبل، حین و پس از بارداری، سقط ایمن، نازایی، شیردهی، انواع سرطان‌های شایع زنان، طب سالمندان همگی از موضوعات بهداشت باروری هستند ./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.