زندگینامه: مانی جعفر زاده (۱۳۵۷-)

۲۱ام بهمن ،

موسیقی > چهره‌ها– ممتازنیوز:
مانی جعفرزاده، آهنگساز و موزیسین اول تیرماه سال ۱۳۵۷ به دنیا آمد.

 او دکترای آهنگسازی و تئوری موسیقی از دانشگاه مالاگا (در سال ۲۰۰۳ از اسپانیا)  و همچنین دارای رساله در فلسفه هنر و زیبایی شناسی با موضوع حاشیه‌ای بر فرهنگ شنیداری معاصر ایران – معرفی جریان‌های اصلی موسیقی ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی و مقایسه تطبیقی آن‌ها است. تدریس در کنسروانوار تهران ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ و حضور پیوسته در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده هنر و معماری و به عنوان استاد راهنما و داور پایان نامه در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس جزو فعالیت‌های دیگر وی است.

 آثار موسیقایی:

– بچه‌های زمانه افسوس، برای ارکستر سمفونیک و گروه کر (۱۳۸۳) – سال‌های آتش و برف، برای ارکستر سمفونیک (۱۳۸۴)، در فاصله  سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ نگارش مجموعه‌ای مفصل از کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت، که ۵ کوارتت از آن‌ها زیر نام صدای مناظر مخدوش است:

۱- چهار تابلو از یک منظره ، کوارتت برای کلارینت سی بمل ، دو ویلن و ویلنسل (۱۳۸۶)

۲- سه تابلو از یک منظره ی دیگر، کوارتت زهی (۱۳۸۶)

۳- چهار تابلو از یک منظره ی دیگرتر ، کوارتت برای دو کلارینت و دو ویلن ( ۱۳۸۷)

۴- منظره بدون قاب ، کوارتت برای چهار ویلن (۱۳۸۹)

۵- قاب خالی بدون منظره ، کوارتت سکوت (۱۳۸۹) – همپای باده نوشان (۱۳۸۷ ) کنسرتو برای سه تار و ارکستر زهی – فانتزی برای تار و ارکستر (۱۳۸۹) تقدیم به کیوان ساکت – اجرا ارکستر سمفونیک بوخوم ( آلمان ) – محاسبه ساحت مستور، دوازده دوئت برای ترکیب‌های سازی متفاوت (۱۳۹۰)

موسیقی‌های متن فیلم:

– رنگین کمان رویا ، کارگردان علی خودسیانی (۱۳۸۵)، همچنین ترانه سرا. تنظیم ترانه‌های این فیلم برای ارکستر پاپ توسط نیما کامکار انجام شده و موسیقی متن فیلم و کلام ترانه‌های کودکانه از مانی جعفرزاده است.

– موسیقی تیتراژ مجموعه ی تلویزیونی خواستگاران، کارگردان گلاب آدینه ( ۱۳۸۶) بر مبنای رنگ چهارگاه از علی اکبر شهنازی با اجرای ارکستر زهی پارسیان.

– دماغ، کارگردان فرزاد موتمن (۱۳۸۷)

– ماه در سایه، کارگردان سعید ابراهیمی فر (۱۳۸۷)

– ساعت گیج زمان ، کارگردان فرزاد موتمن (۱۳۸۸)

– غبار عشق ، کارگردان حسینعلی لیالستانی (۱۳۸۸) اجرا شده توسط ارکستر مجلسی کیف ( اکراین)

– راه، کارگردان کاوه سجادی حسینی ( ۱۳۸۸) اجرا شده توسط ارکستر مجلسی کیف ( اکراین )

– ایران بیست سال بعد ، کارگردان سعید ابراهیمی فر ( ۱۳۸۸)

– دشمنان صمیمی (۱۳۸۹) کارگردان اسماعیل میهن دوست

– آوای گمشده (۱۳۸۹) کارگردان سعید ابراهیمی فر

– آتش زیر خاکستر (۱۳۸۹) کارگردان کاوه سجادی حسینی

– یک تیر و دو نشان ( ۱۳۸۹) کارگردان اسماعیل میهن دوست – دو راهی بارانی (۱۳۹۰) محمد قاسمی .

مانی جعفرزاده همچنین ده‌ها یادداشت برای مطبوعات و چندین مقاله علمی برای ارائه در سمینارهای مختلف تخصصی به رشته تحریر در آورده و به عنوان سخنران در بیش از بیست همایش فرهنگی حضور داشته است.

وی همچنین بنیانگذار و عضو گروه فلسفه  “روز چهارم” است که با هدف ارتقاء دانش زیبا شناسی و پژوهش در حیطه فلسفه و تاریخ هنر شکل گرفته و جلسات آن به شکل مستمر با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک و دانش جویان موسیقی برگزار می‌شود.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ مرور برآثار موسیقایی (غیر سینمایی) مانی جعفرزاده در دنشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.