زندگی ساکنین محلات متاثر از مساجد است

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان در نشست هم اندیشی ائمه جماعات غرب تهران افزود: مسجد از مهمترین رویکردهای توسعه ، توجه به سرمایه های اجتماعی و تقویت شاخصهای کمی و کیفی و بکارگیری آن در توسعه کشور بوده و تعامل مراکز فرهنگی و به خصوص سرای محلات با مساجد در راستای توسعه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محله لازم است.

وی تصریح کرد: به طور کلی نقش مساجد در کاهش آسیب پذیری اجتماعی و ارتقای سطح ارزشهای اخلاقی و انسانی و بالا رفتن ضریب امنیت و مشارکتهای مردمی و مسئولیتهای اجتماعی تردید ناپذیر بوده و نقش مهمی را در حل مشکلات اجتماعی ایفا می کند.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به نقش محوری و کلیدی ائمه جماعات در مساجد محلات گفت: ائمه جماعات مساجد، نقش مؤثری در کاهش اثرپذیری جامعه از فرهنگ غرب دارند و امیدواریم تا به همت این بزرگواران بستری فراهم شود تا بر سلامت معنوی و اعتقادی مردم افزوده شود. 

 

وی در خصوص تقویت سرمایه های اجتماعی در سطح منطقه ۹ افزود: به منظور اجرای سیاستهای شهرداری تهران در راستای محله محوری و در جهت برخورداری شهروندان از فضاهای آموزشی و فرهنگی بسترهای مناسبی را بر اساس تعامل سازنده سرای محلات با مساجد سطح منطقه به وجود آورده ایم.

 

آبادیان در پایان با بیان اینکه نقش مسجد در فراهم سازی پیش زمینه های برنامه های فرهنگی مختلف بسیار تعیین کننده است، عنوان کرد: نباید از نقش ائمه جماعات در مساجد غافل شد چرا که این افراد محورهای فرهنگی مساجد هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.