زندگی عادی مالزیایی ها تحت تاثیر بازی های المپیک قرار گرفته است

به گزارش ایرنا از مالزی، بازی های المیپک ۲۰۱۲ که از ۲۵ جولای (۴ مرداد) آغاز شده، به طور قابل محسوسی زندگی مردم مالزی را تحت تاثیر قرار داده است، به نحوی که فعالیت بخش های گوناگون از جمله فعالیت های آموزشی، تجاری، خبری، سیاسی، فرهنگی رنگ و بوی ایام دیگر سال را از دست داده است.

با توجه به فاصله زمانی هفت ساعته بین انگلستان و مالزی، عمده مسابقات در حالی در لندن آغاز می شود که مالزیایی ها به ساعات پایانی روز نزدیک می شوند. ساعاتی که کارمندان از محل کار به خانه باز می گردند و پس از یک استراحت کوتاه، خود را آماده شب نشینی برای تماشای مسابقات می کنند.

با توجه به سبک زندگی و فراوانی رستوران ها در این کشور، دوستداران ورزش به جای نشستن در خانه و کنار خانواده، عمدتا به صورت دسته جمعی این بازی ها را در رستوران ها دنبال می کنند و ساعت ها با تماشای مسابقات ،مهمان رستوران ها هستند.

از جمله رشته های ورزشی که مالزیایی ها علاقه بیش از حدی به آنها دارند می توان به بدمینتون و فوتبال اشاره کرد و با توجه به اینکه مسابقات بعدازظهرها در لندن شروع می شود مالزیایی ها تا پاسی از نیمه شب را در رستوران ها می مانند.

علاقه به بازی فوتبال به ویژه باشگاه های انگلستان که ممکن است به نحوی ریشه در ردپای جامانده از استعمار انگلستان در این کشور جنوب شرقی آسیا داشته باشد، به نحوی در مالزی ها زیاد است که در لحظات هیجانی انجام این بازی ها تشویق های بلند آنها خواب را بر دیگران و مجتمع های مسکونی نزدیک به رستوران ها حرام می کند.

همزمانی ماه مبارک رمضان با بازی های المپیک نیز وضعیت زندگی مردم را بیشتر دستخوش تغییر قرار داده است، به طوری که جوانان ورزش دوست چنان مجذوب تماشای بازی های المپیک می شوند که برخی از آنها سحری را هم فراموش می کنند و بدون سحری روزه می گیرند.

ماه مبارک رمضان و روزه داری اکثریت قریب به اتفاق مردم موجب ایجاد تغییرات در برنامه های کاری آنان می شود و علاوه بر کاهش ساعات کاری تغییرات دیگری را نیز در برنامه های روزانه آنان بوجود می آورد.

در طول روز، مشتریان و به ویژه گردشگرانی که به مراکز خرید مالزی می روند با افراد روزه دار تقریبا خواب آلودی مواجه می شوند که تعارفات مرسوم در هنگام ورود و خروج مشتری را فراموش کرده اند، یا در حال چرت زدن هستند و یا اینکه از چهره خواب آلودشان می توان دریافت که خواستار پذیرش مشتری نیستند و منتظرند زمان افطار فرا رسد تا با رفتن به بازارهای محلی رمضان که هر روزه پیش از افطار در گوشه کنار شهر دایر می شوند، غذایی بخرند و افطار کنند.

کسانی هم که به اقتصاد نگاه علاقمندانه تری دارند و به آن بهتر می اندیشند شبها را به عبادت و استراحت پرداخته و اگر در هنگام برگزاری مسابقات موفق به تماشای بازیها نشوند، عمدتا یا در اینترنت به دنبال کلیپ مسابقات هستند یا اینکه آنها را ضبط کرده و در طول روز تماشا می کنند.

شاید از جمله دلایلی که مالزیایی ها را تا پاسی از نیمه شب و حتی تا صبح پای جعبه جادویی برای تماشای بازی های المپیک می نشاند و ساعات طلایی خواب آنها را مجذوب خود می کند امید به دست آوردن یک مدال طلای المیپیک باشد که در تاریخ این کشور تاکنون هیچ ورزشکاری افتخار به گردن آویختن آن را نداشته است.

ماه رمضان، به دلیل گرایش مردم به عبادات و پرداختن به دعاها و نیایش این ماه مبارک، به طریقی کاهش فعالیت های روزمره را در مردم موجب شده است و از طرفی دیگر برگزاری مسابقات المپیک نیز دلیل دیگری بر بیداری مردم و عدم رغبت همچون گذشته به کار و فعالیت در روز را موجب گردیده است، بطوری که حتی درفعالیت های سیاسیون و دولت مردان نیز این مساله تاثیرگذار بوده است.

آساق**۳۳۵**۱۴۵۷**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۶۰۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.