زندگی پیامبر اسلام در رمانی ۴۰۰ صفحه‌ای نگاشته شد

محمدرضا اصلانی در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف اثر داستانی جدیدی با موضوع زندگی پیامبر اکرم (ص) برای مخاطبان نوجوان خبر داد و گفت: این رمان که حدود هشت سال تالیف آن زمان برد به روایت داستانی زندگی رسول اکرم (ص) از پیش از تولد تا زمان رحلت می‌پردازد.

وی با اشاره به این که کتاب در حجم تقریبی ۴۰۰ صفحه نوشته شده است، گفت: پیش از این نیز آثار حجیمی درباره زندگانی پیامبر اکرم (ص) در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی نوشته شده است اما مساله این است که گاه خواندن شرح کامل زندگی ایشان برای مخاطب نوجوان و گاه بزرگسال خارج از حوصله است و من در این کتاب سعی کردم علی رغم رعایت ایجاز به نوعی روایت داستانی برسم.

به گفته اصلانی، روایت او از زندگی پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای نوشته شده که ویژگی تاریخی بودن روایت و داستانی بودن آن توامان با هم جلو برود و متن به دور از فضاسازی‌های مصنوعی به ارائه یک تصویر کلی از زندگی پیامبر بسنده کند.

وی همچنین افزود: چند فصلی از این رمان پیش از این در هفته‌نامه کیهان بچه‌ها منتشر شده است ولی مجموعه کامل آن هنوز ناشری برای انتشار ندارد.

اصلانی در ادامه از تالیف اثر دیگری با عنوان «برو بیرون سرهنگ» خبر داد و گفت: این کتاب روایتی است موجز درباره تاریخ کاپیتولاسیون وحق قضاوت کنسولی در ایران است که از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در دست انتشار است.

وی ادامه داد: این موضوع تاریخی تا پیش از این تنها در کتا‌بهای تاریخی مدارس برای نوجوانان مطرح شده بود اما به طور مشخص در قالب داستانی برای مخاطبان ما درباره آن توضیحی داده نشده بود.

اصلانی افزود: «برو بیرون سرهنگ» داستانی است که سعی دارد در ۸۰ صفحه این موضوع و حضور آن در ایران و نیز نقش حضرت امام خمینی (ره) در لغو آن را در کنار معرفی پیشینه طرح این حق استعماری در ایران، مطرح کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.