زنگی آبادی: جاده های یزد عرصه انتخاب رکابزنان المپیکی ایران است

به گزارش ایرنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون دوچرخه سواری، ‘علی زنگی آبادی’ گفت: این مسابقات، آخرین فرصت انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری ایران برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن محسوب می شود.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص برنامه‌ های آماده سازی دوچرخه سواران افزود: جواز شرکت در بازی‌ های المپیک توسط تمامی نمایندگان ایران در رقابت های برون مرزی و مسابقات داخلی به دست آمده است.

وی افزود: برای انتخاب بر‌ترین نفرات شرکت کننده در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، رقابت های انتخابی در ماده تایم تریل انفرادی روز ۱۷ اردیبهشت ماه همزمان با اولین دوره مسابقات لیگ بر‌تر در مواد جاده در استان یزد برگزار می شود.

زنگی آبادی اظهار داشت: امیر زرگری، حسین عسگری، علیرضا حقی، مهدی سهرابی، عباس سعیدی تنها، قادر میزبانی، بهنام خلیلی خسروشاهی، آروین معظمی گودرزی، علی ترابی، محمد رجبلو و حسین ناطقی در رقابت های انتخابی لندن در استان یزد حضور خواهند داشت.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به آخرین رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) افزود: کشورمان از توان بالقوه بسیار خوبی در دوچرخه سواری برخوردار است، توانی که در صورت وجود امکانات می تواند بستر مناسبی برای شکوفایی هرچه بهتر استعدادها باشد.

وی در زمینه برنامه های فدراسیون دوچرخه سواری برای گسترش هرچه بیشتر دوچرخه سواری بر ضرورت تقویت باشگاه‌ ها تاکید کرد و افزود: باشگاه ‌ها در حوزه قهرمانی و حرفه‌ ای می توانند بسیار قوی عمل کنند.

براساس برنامه زمان بندی بازی های المپیک لندن، رقابت های دوچرخه سواری این بازی ها در دو قسمت پیست و جاده در روزهای ۶ تا ۱۶ مرداد ماه برگزار می شود که رکابزنان کشورمان در روزهای ۶ و ۷ مرداد ماه در ماده استقامت جاده و روز ۱۰ مرداد ماه در ماده تایم تریل انفرادی با نمایندگان کشورهای دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این در حالی است، فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان با کسب رده نوزدهم و عنوان تیم ذخیره، در ماده کایرین نیز احتمال کسب یک سهمیه دیگر بازی های المپیک را خواهد داشت.

در صورت تحقق این امر، ایران با چهار سهمیه در رشته دوچرخه سواری در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور خواهد داشت. موضوعی که اتحادیه جهانی دوچرخه سواری تا روز ۲۶ خرداد ماه قطعی شدن آن را اعلام خواهد کرد.

فدراسیون دوچرخه سواری ایران، محمود و محمد پراش را به عنوان ملی پوشان رکابزن کشورمان در این ماده به کمیته ملی المپیک کشورمان معرفی کرده که در صورت کسب چهارمین سهمیه، یکی از این دو ملی پوش به همراه رکابزنان مواد جاده عازم بازی های المپیک لندن خواهد شد.

۱۵۸۷ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۲۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.