زنگ خطر افزایش قیمت شیر مدت هاست که به صدا درآمده دولت توجه نمی کند

ممتاز نیوز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از افزایش قیمت محصولات لبنی و با تاکید براینکه قیمت شیر کم چرب باید متعادل شود گفت: زنگ خطر کاهش تولید و افزایش قیمت شیر خام از مدتها پیش و از زمانی که دولت سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه ها را پرداخت نکرد به صدا درآمد اما به رغم هشدارهای داده شده مسئولان امر این موضوع را جدی نگرفتند.

سید شکر خدا موسوی در گفت و گو با خانه ملت، افزود: افزایش قیمت شیر کم چرب باعث شده تا قدرت خرید مردم کاسته شود و از طرفی نیز توزیع کنندگان هم تمایلی به توزیع شیر با تیراژ بالا نداشته باشند.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت محصولات لبنی و به خصوص شیر کم چرب باعث شده تا نه تنها تولید این محصولات کاهش یابد، از طرفی نیز مصرف کنندگان هم تمایلی به استفاده از محصولات لبنی ندارند که در تولید این محصولات تأثیر گذار بوده و دامداری ها را با مشکل مواجه می کند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر کارخانجات لبنی از طرفی با بالا رفتن قیمت شیر خام مواجه‌اند و از طرفی نیز در جبران هزینه های انرژی نظیر آب، برق، گاز وغیره مستأصل شده اند که دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: افزایش قیمت مواد لبنی در پی افزایش قیمت نهاده های دامی به دلیل آن که از برنامه ریزی درستی برخوردار نبود منجر به این شد که تولید کننده به دلیل این که افزایش قیمت نهاده ها بسیار بیشتر از افزایش قیمت مواد لبنی است از این افزایش قیمت رضایتی پیدا نکند اما در مقابل نیز مصرف کننده به دلیل افزایش قیمت ناراضی شد.

موسوی تصریح کرد: تورم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بیش از هر جا در بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خود را نشان می‌دهد لذا باید حمایت‌های مالی و تسهیلاتی بیشتری از این بخش صورت گیرد.

عضو کمیسوین کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: زنگ خطر کاهش تولید و افزایش قیمت  شیر خام از مدتها پیش و از زمانی که دولت سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه ها را پرداخت نکرد به صدا درآمد اما به رغم هشدارهای داده شده مسئولان امر این موضوع را جدی نگرفتند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.