زنگ دیابت برای سلامت به صدا در می آید

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار هایی را از فعالیت های صورت گرفته در ارتباط با موضوع دیابت در جمع خبرنگاران مطرح نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر لاریجانی گفت: در پژوهشکده غدد ۷۵۰ مقاله راجع به دیابت و ۸۰ پایان نامه، ۱۷۵ طرح ملی و بین المللی در خصوص دیابت وجود دارد.

وی خاطر نشان نمود: در زمینه آموزش ۱۲۰ عنوان بروشور چاپ شده است، همچنین کتابچه های متعددی برای آگاهی مردم و ۱۹ عنوان CD نیز در این خصوص به چاپ رسیده است.

وی تصریح نمود: در ۱۰ سال اخیر ۳۵ سمینار داخلی و خارجی برای دیابت داشتیم و دوره های آموزش جامع دیابت به صورت ۴ نوبت سمینار برای پزشکان عمومی برگزار شده است.

دکتر لاریجانی افزود: امسال هم به مناسبت روز جهانی دیابت از طریق شبکه دیابت در همهی استان ها سمینار هایی برگزار می گردد .

وی یادآور شد: با همکاری رادیو سلامت زنگ دیابت یکی از برنامه هایی است که طراحی شده است.

وی ادامه داد: در کل کشور مراکزی برای مبتلایان  به دیابت را اندازی شده که به صورت جامع کار می نماید و خدمات ارائه می دهند.

وی خاطر نشان نمود: پژوهشکده غدد با همکاری وزارت بهداشت ۴ جایزه در نظر گرفته است که یکی از جوایز برای ۱ نفر آموزش دهنده برتر در زمینه دیابت، جایزه دیگر برای فردی که نوآوری در زمینه دیابت داشته است و یک جایزه برای محققی که تحقیقات خوبی در زمینه دیابت انجام داده و جایزه چهارم برای دانشمند سال در زمینه دیابت در نظر گرفته شده است.

لاریجانی در پایان گفت: دیابت بیماری شایعی است و آنچه به نظر می رسد همه باید تلاش کنیم تا به بیماران این گروه کمک کنیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.