زیان۱میلیارد دلاری پژوی فرانسه

جام جم آنلاین: شرکت خودروسازی پژوی فرانسه که پیش‌تر از تحریم ایران خبر داده بود، در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۸۱۹ میلیون یورو معادل ۹۹۰ میلیون دلار زیان روبه‌رو شده است.

شرکت خودروسازی پژو اعلام کرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری با ۸۱۹ میلیون یورو معادل ۹۹۰ میلیون دلار زیان مالی روبه‌رو شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازنده دو سوم خودروهای فرانسه به علت رکود عمیق در بسیاری از مهم‌ترین بازارهای آن در جنوب اروپا، درحال فروپاشی است. در راستای این وضعیت، پژو در اوایل ماه جاری از تعطیلی یک کارخانه بزرگ و کاهش ۸ هزار فرصت شغلی خبر داد.

بر اساس این گزارش، با این حال دولت فرانسه اعلام کرده است که برنامه پژو غیرقابل قبول است و این شرکت را مجبور خواهد کرد تا برخی از فرصت‌های شغلی را نگه دارد.

پژو امروز اعلام کرد: درآمد ژانویه تا ژوئن این شرکت برابر با ۲۹٫۶ میلیارد یورو بوده است که ۵٫۱ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است؛ اما هنوز این میزان از پیش‌بینی بسیاری از تحلیلگران بیشتر است.

به گزارش فارس، پیش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.