زیباکلام در گفتگو با آریا :ناطق نوری از قالیباف هم مستقل تر است/اصولگرایان رادیکال بحث تله گذاری اصلاح طلبان را مطرح می کنند

خبرگزاری آریا-بسیاری از اصلاح طلبان با هیچ یک از نامزدهای اصولگرا اعم از معتدلین، میانه رو ها یا افراطی ها موافق نیستند.  
صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا تاکید کرد: جریان های غیرمسئول و تندروی اصولگرا برای آنکه قدرتشان خدشه دار نشود و همچنان بتوانند قدرت خود را حفظ کنند با هر فرمولی که منجر شود یک چهره معتدل ، میانه رو  و  البته تا حدودی هم مستقل  نامزد ریاست جمهوری شود  به شدت با آن مخالفت خواهند کرد.
وی ادامه داد: رادیکال های اصولگرا به شدت با کاندیداتوری قالیباف و ناطق نوری مخالف هستند زیرا قالیباف از یک حداقل استقلال برخوردار است. البته با ناطق نوری مخالفت بیشتری خواهند داشت چرا که ناطق نوری حتی از قالیباف هم مستقل تر است، بنابراین آنها ترجیح می دهند  اصولگرایی که تفکر رادیکالی داشته باشد نامزد انتخابات شود.
زیباکلام خاطرنشان کرد: بنده معتقدم تداوم سیاستهای رادیکال و افراطی اصولگرایان به زیان مملکت، مردم و منافع ملی نیست بنابراین همانطور که بارها اشاره کرده ام در حال حاضر ما به یک چهره اصولگرا نیاز داریم که بتواند در وهله اول آشتی ملی در کشور به وجود آورد و سپس در عرصه بین الملل  وضعیت ایران را بهبود بخشد و فشارهایی که به دلیل تحریم ها بر جمهوری اسلامی وارد است و حتی ممکن است منجر به بروز برخوردهایی نیز شود را از کشور دور کند و بحران های اقتصادی را کاهش دهد.
وی درباره اعتقاد اصولگرایان به تله گذاری اصلاح طلبان برای آنها گفت: تله گذاری اصلاح طلبان برای اصولگرایان از جمله اصطلاحاتی است که از سوی جریانات افراطی و رادیکال اصولگرا مطرح می شود در واقع آنها می خواهند مانع حضور شخصیتهای معتدل و متوازن در قدرت شوند از این رو مدعی تله گذاری و فریب اصلاح طلبان می شوند در حالی که بسیای از اصلاح طلبان با هیچ یک از نامزدهای اصولگرا اعم از معتدلین، میانه رو ها یا افراطی ها موافق نیستند.
وی افزود: حقیقت این است هرکس آینده نظام و کشور برایش مهم است نمی تواند بپذیرد  سیاستهای رادیکال و افراطی که کشور را به  وضعیت امروز دچار کرده همچنان ادامه پیدا کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.