زیان ۶ میلیارد دلاری ترکیه از تحریم ایران

فروردین ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به زیان ۶ میلیارد دلاری کشورش از تحریم‌های غرب علیه ایران در ۹ماهه اول سال جاری میلادی گفت: امیدوارم بتوانیم بیشترین بهره را از فرصت ۶ماهه توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ببریم.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، تسنیم به نقل از روزنامه ترکیه‌ای تودی زمان نوشت: وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به توافق ایران و ۱+۵ که بر اساس آن بعضی تحریم‌ها علیه ایران برای یک دوره ۶ماهه تعلیق می‌شود، گفت کشورش قصد دارد در ۶ ماه آینده تجارت خود با ایران را گسترش دهد.
ظفر کاگلایان افزود: «ترکیه در حال حاضر ۲۰ هزار محصول به ایران صادر می‌کند. من امیدوارم بیشترین بهره را از این فرصت ۶ماهه ببریم».

وی گفت ایران در سال ۲۰۱۲ سومین مقصد صادراتی ترکیه بود اما تحریم‌های غرب علیه این کشور در ۹ ماه اول سال جاری میلادی بر مبادلات دو کشور تأثیر گذاشته و ۶ میلیارد دلار برای ترکیه زیان داشته است.

به‌گفته کاگلایان ترکیه طلا، نقره، فولاد، آهن،‌ منسوجات، وسائل نقلیه زمینی، و ماشین آلات الکتریکی به ایران می‌فروشد.

بر اساس این گزارش معاون شورای تجاری ایران و ترکیه نیز با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر ابراز امیدواری کرد این توافق راه را برای حصول به توافقی نهایی هموار کند.

بیلگین آیگول افزود: اگرچه توافق کنونی موقتی است اما می‌تواند سبب ایجاد اعتماد بین ایران و غرب شود. امید می‌رود این توافق موقت راه را برای توافقی نهایی هموار کند. این توافق اقتصاد ایران را قو‌ی‌تر می‌سازد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.