زیباکلام: عملکرد ۷ سال گذشته سبب شد که خیلی از منتقدین‌ هاشمی بگویند صدر رحمت به هاشمی

·         آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس غیرمتعهدها در تهران خیلی بیشتر از حد و ظرفیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظاهر گردید. روسای سایر قوا به همراه روسا و مسئولین طراز اول از جمله رئیس‌ مجلس خبرگان، آیت‌الله هاشمی شاهرودی، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و سایرین هم آمده بودند. اما ایشان به همراه رهبری وارد اجلاس شدند و در کنار مهم‌ترین و بالاترین مهمان یعنی رئیس‌جمهور مصر و بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل قرار گرفتند. در حالی که رئیس‌جمهور در رده‌ بعدی قرار گرفته بودند.

·         این نوع حضور هاشمی برای دو گروه خیلی سنگین و تلخ بود. گروه نخست اصولگرایان تندرو و جریانات افراطی جناح راست و گروه دوم تیم نزدیک به دولت. هر دو آنان حضور آن‌گونه هاشمی رفسنجانی برایشان ثقیل بود هر دو گروه از تیر ۸۴ به این سو هر چه در توش و توان داشتند علیه آقای هاشمی رفسنجانی به کار گرفتند. اینکه ایشان بعد از ۷ سال حملات لاینقطع اینگونه در اذهان جهانیان و مردم ایران در کنار رهبری ظاهر گردید و به عنوان شخصیت دوم نظام برای مهمانان خارجی تجلی پیدا کرد قطعاً برای راست‌های افراطی بسیار ناخوشایند بود.

·         به احتمال خیلی زیاد افراطیون جناح راست به واسطه آن‌چه که در این اجلاس رخ داد، بر حجم حملات خود بر هاشمی رفسنجانی خواهند افزود.

·         نگرانی عمده جناح راست از بابت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات است. راست افراطی متوجه یک نکته بدیهی اما بسیار مهم در‌خصوص جایگاه هاشمی رفسنجانی نشده. واقعیت امر آن است که تا قبل از تیر ۸۴ و حاکمیت کامل اصولگرایان بر ارکان قدرت، خیلی‌ها بودند بالاخص در میان اقشار و لایه‌های تحصیلکرده و جوان‌تر جامعه که نسبت به عملکرد هاشمی رفسنجانی انتقادات، اعتراضات و اما و اگرهای بسیاری داشتند. با افتادن همه قدرت به دست اصولگرایان و با ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بسیاری از آنان که نسبت به هاشمی رفسنجانی بدگمانی‌ها و بی‌اعتنایی‌هایی داشتند، چراغ برداشته و مجددا به دنبال هاشمی رفسنجانی گشتند! عملکرد اصولگرایان ظرف ۷ سال گذشته به گونه‌ای از آب درآمد که خیلی از منتقدین هاشمی امروزه می‌گویند صد رحمت به هاشمی. نکته‌ای که اصولگرایان تندرو هرگز نخواسته‌اند آن را ببینند و بپسندند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.