ز خانه‌های استیجاری دولتی استقبال می‌شود؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

http://www.bananews.ir/یک فعال کارگری معتقد است: با توجه به اینکه خانوارهای ایرانی تمایل بیشتری به مسکن دائمی دارند، ممکن است طرح خانه‌های استیجاری با اقبال عمومی کمی روبرو شود.

به گزارش حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح خانه‌های استیجاری طرحی است که در کشورهای توسعه یافته اجرا می‌شود اما ماهیت فعالیت در کشورهای توسعه یافته با ایران تفاوت بسیاری دارد بنابراین اجرای چنین طرحی در ایران زود است.

وی با بیان اینکه رغبت خانواده‌های ایرانی بیشتر به داشتن مسکن دائمی است تا اجاره‌ای، پیش‌بینی کرد که طرح مسکن استیجاری مدنظر دولت یازدهم با استقبال چندانی مواجه نشود.

حاج اسماعیلی ادامه داد: اگر دولت آینده می‌خواهد تصدی‌گری‌ها در حوزه مسکن را برعهده بگیرد این کار سبب بزرگ شدن بدنه دولت می‌شود بنابراین بهتر است دولت از ورود به این بخش‌ها پرهیز کند.

وی گفت: ممکن است به لحاظ تبلیغاتی از طرح خانه‌های استیجاری استقبال شود و مردم بگویند دولت می‌خواهد مسکن ارزان قیمت خود را با سرمایه دولتی در اختیار بگذارد اما دولت نباید وارد این مقوله شود و خودش مسکن داشته باشد و اجاره بدهد.

این کارشناس پیشنهاد کرد: دولت در زمینه خانه‌های سازمانی نظیر خانه‌های بخش نظامی که به صورت گسترده وجود دارد از طریق اجاره به شرط تملیک این خانه‌ها را به پرسنل خود واگذار کند و در بخش کارگری نیز طرح مسکن کارگری را فعال کنند تا مشکل مسکن بخشی از متقاضیان به این طریق برطرف شود.

به اعتقاد حاج اسماعیلی ساخت مسکن تازه از سوی دولت و اجاره آن سبب بزرگتر شدن بدنه دولت و از دست رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود در صورتی که ساماندهی و نظارت بر ساخت و ساز و مسکن مهر می‌تواند ثبات و آرامش در بازار مسکن را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دولت یازدهم درصدد است تا جهت تامین مسکن مناسب برای اقشار کم درآمد به ویژه جوانان، برنامه ساخت مسکن ارزان قیمت و خانه‌های استیجاری را در دستور کار قرار دهد و در این راستا تداوم اجرای مسکن مهر را نیز دنبال خواهد کرد.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.