ساخت اولین بنا روی کره ماه با چاپگرهای سه‌بعدی!

۲۶ام بهمن ،

 

شرکت معماری Architects Fosters و شرکا طرحی را برای ساخت یک بنا روی کره ماه ارایه کرده است که این ساختمان از مواد موجود روی این کره ساخته می‌شود.

به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در فرآیند ساخت این بنا بخشی از ساختار انعطاف‌پذیر از کره زمین به ماه انتقال میابد و بخش دیگر نیز توسط چاپگرهای سه‌بعدی روی کره ماه ساخته می‌شوند.
 
این چاپگرها که توسط ربوت‌های هوشمند مدیریت می‌شوند، از خاک موجود روی سطح ماه موسوم به "سنگپوش" استفاده می‌کنند تا بتوانند لایه‌های مختلف این بنا را تکمیل کنند.
 
این طور که گزارش انتشار یافته از سوی شرکت Architects Fosters نشان می‌دهد، قرار است که اولین ساختمان روی ماه در قطب جنوب این کره ساخته شود. این ساختمان در اصل یک خانه است که متناسب برای زندگی ۴ نفر طراحی شده است و می‌توان در صورت لزوم آن را بزرگتر کرد.
 
در سال ۲۰۱۰ میلادی گروهی از محققان از دانشگاه ایالتی واشنگتن آمریکا دریافتند که سنگپوش موجود روی کره ماه شامل سیلیکون، آلومینیوم،‌ کلسیوم، آهن و اکسید منیزیم می‌شود که می‌توان از آن‌ها در چاپگرها سه‌بعدی استفاده کرد و مواد ساخته شده از خاک را به‌وجود آورد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.