ساخت اولین خودروی دنیا به کمک چاپگر سه‌بعدی

۱۲م اسفند ،

ساخت اولین خودروی دنیا به کمک چاپگر سه‌بعدی

ساخت نخستین خودروی دنیا به کمک چاپگر سه‌بعدی

چاپگرهای سه‌بعدی تا مدتی قبل مدل مفهومی از یک دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شدند و کارشناسان هم‌اکنون به فکر تولید نسل تازه خودروها به کمک چاپگرهای سه‌بعدی افتاده‌اند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، سی‌نت نوشت : چاپگرهای سه‌بعدی که تا مدتی قبلی مدل مفهومی از یک دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شدند، هم‌اکنون محصولاتی از قبیل ساختمان، اندام‌های بدن، پروتزهای دندانی، مواد غذایی، لباس، پایگاه استقرار روی کره ماه و حتی خودکار را برای ما تولید می‌کنند و کارشناسان هم‌اکنون به فکر تولید نسل تازه خودروها به کمک چاپگرهای سه‌بعدی افتاده‌اند.

“جیم کور”(Jim Kor) که مدیریت گروه اتومبیل الکتریکی مبتنی بر چاپگر سه‌بعدی Urbee را برعهده دارد، تجربه‌ای ۳۵ ساله در زمینه طراحی اتومبیل، اتوبوس، قطار، ماشین‌آلات کشاورزی و دستگاه‌های سنگین قابل حمل دارد و می‌کوشد این تجربه را با فناوری تازه چاپگرهای سه‌بعدی تلفیق کند. لازم به ذکر است که کور در سابقه فعالیت‌های خود طراحی ساختمان‌های شهری و محصولاتی برای صنایع هوانوردی و پزشکی را نیز گنجانده است.

شرکت او که Kor Ecologic نام دارد خودرویی را به صورت مدل اولیه و مفهومی تولید کرده است  که Urbee II نام دارد و در حالی که مرحله تولید نهایی آن نزدیک می‌شود، به طور کامل توسط چاپگر سه‌بعدی تولید شده است.

لازم به ذکر است، این اولین باری است که یک خودرو به وسیله چاپگرهای سه‌بعدی تولید می‌شود و کارشناسان بر این باورند که این خودروها می‌تواند همراه با شاسی‌های فوق‌سبک، بدنه‌ای فوق‌العاده قوی و دقت بسیار در اتوبان‌ها به حرکت درآیند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.