ساخت دستکش مترجم زبان اشاره/ حل مشکل ناشنوایان

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از افراد ناشنوا از زبان اشاره برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند، این درحالی است که درمیان افرادی که ناشنوایان قرار است با آنها ارتباط برقرار کنند تنها افراد معدودی هستند که به زبان اشاره آشنایی دارند از سوی دیگر حتی همه افراد ناشنوا از این زبان استفاده نمی کنند.

یک گروه از دانشجویان اوکراینی در نمایشگاهی در سیدنی استرالیا راه حلی برای این مشکل ارائه کرده و دستکشی را معرفی کرده اند که می تواند زبان اشاره را ترجمه کند.

وقتی افرادی که به زبان اشاره ارتباط برقرار می کنند این دستکش را می پوشند این دستکش زبان اشاره را فورا به کلام تبدیل می کند.

این دستکش دارای حسگرهای دارای انعطاف، حسگرهای لمسی ، ژیروسکوپ و شتاب سنجهایی است که تمام حرکات فرد را زیر نظر می گیرد.

در این دستکش همچنین سلولهای خورشیدی نیز کار گذاشته شده تا عمر باطری این دستکش افزایش یابد. دستکش دارای نرم افزاری است که از آن با عنوان ” EnableTalk ”  یاد می شود. این نرم افزار از نشانه ها و اشاره ها، متن درست می کند و این متن را از طریق یک نرم افزار تبدیل “متن به کلام” به صورت واژه های شفاهی آن هم با صدای بلند ارائه می کند.

کل این سیستم از طریق بلوتوث به هم متصل است.

درحال حاضر نمونه های اولیه ای از نرم افزار ” EnableTalk” موجود است اما این دستکش از تمام نمونه های موجود
پیشی گرفته است. سایر محصولات به حسگرهای کمتری مرتبط است، از ارتباطهای سیم دار استفاده می کند و اغلب فاقد نرم افزارهای شخص اول (first party software) هستند و قیمتهایی حدود ۱۲۰۰ دلار دارند اما قیمت تعیین شده برای این دستکش ۷۵ دلار است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.