ساخت دستگاه هوشمند هشداردهنده مصرف دارو در کشور!!

مخترع سمنانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده و تحویل داروی هوشمند در کشور شد که با این دستگاه مشکل فراموشی در مصرف دارو برطرف می‌شود.

 

 DARO

 

محمد مهدی فیروز بخت  با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده و تحویل داروی هوشمند اظهار کرد: این دستگاه در تمام بیمارستانها، خانه سالمندان و برای تمامی اقشار جامعه کاربرد دارد.

 

وی افزود: دستگاه هشداردهنده و تحویل داروی هوشمند با هدف کاهش و اصلاح مصرف دارو در کشور، جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو، درمان هر چه سریعتر بیماری و کاهش هزینه‌های ناشی از درمان طراحی و ساخته شده است.

 

این مخترع سمنانی که اختراع خود را با شماره ۷۳۸۳۳ به ثبت رسانده است، در تشریح این دستگاه گفت: دستگاه هشداردهند و تحویل دارو شامل مخازن متعددی جهت قرار دادن دارو است که داروها توسط شخص بیمار یا پرسنل بیمارستان وارد مخازن شده و پس از زمانمندی دستگاه، اولین دارو در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

 

فیروزبخت افزود: این دستگاه با آلارم و ویبره مچی شروع به هشدار دادن می‌کند تا بیمار را جهت مصرف دارو مطلع کند، در صورت بی توجهی بیمار نسبت به مصرف دارو بعد از مدت پنج دقیقه به صورت خودکار به نزدیکترین آشنای بیمار با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌کند و در صورت مصرف دارو، دستگاه شروع به ذخیره علائم حیاتی بیمار می‌کند.

 

وی اضافه کرد: از قابلیتهای قابل توجه دستگاه هشداردهنده و تحویل داروی هوشمند، “حالت سفر” دستگاه است که در صورت عدم دسترسی فرد بیمار به دستگاه، نوع دارو و زمان مصرف آن برای شخص بیمار پیامک می‌شود.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.