ساخت سیستم عامل اختصاصی از سوی کاسپرسکی

همکاران سیستم- شرکت روسی کاسپرسکی قصد دارد برای مقابله با حملات و آسیب‌های هکر‌ها و بدافزار‌ها برای برخی صنایع، سیستم عامل ویژه بسازد.

شرکت کاسپرسکی تصمیم گرفته برای مقابله با آسیب‌هایی که از سوی هکر‌ها به صنایع برخی کشور‌ها وارد می‌شود، یک سیستم عامل اختصاصی بسازد.

یوگن کاسپرسکی، مدیر عامل لابراتوار کاسپرسکی که در زمینه طراحی و عرضه آنتی ویروس و راهکارهای امنیتی شهرت دارد، درباره این سیستم عامل گفته است: این سیستم عامل شبیه ویندوز یا مک نخواهد بود، بلکه دارای یک لایه امنیتی ویژه خواهد بود که پیوسته مشکلات سیستم را کنترل و بدافزار‌ها را قرنطینه می‌کند.

وی همچنین گفته است: سیستم عامل اختصاصی ما طراحی دقیقی خواهد داشت و برای حل مشکلات بسیار خاص و ویژه توسعه خواهد یافت و نه برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تدوین فیلم‌های مربوط به تعطیلات یا وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی.

کاسپرسکی افزوده است: ما در حال طراحی نرم افزار خاصی هستیم که هیچ برنامه ناشناخته و نامعلومی را اجرا نکند. این مسئله بسیار مهمی است که این نرم افزار نتواند برنامه‌های شرکت ثالث را اجرا کند و یا اجازه دهد چنین برنامه‌هایی به به سیستم عامل رایانه کاربران نفوذ کند.

براساس این گزارش سیستم عامل اختصاصی کاسپرسکی بیشتر برای استفاده در کسب و کارهای صنعتی ساخته خواهد شد. نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروگاه‌های تامین انرژی، تاسیسات کنترل حمل و نقل، سیستم‌های مالی و ارتباطات راه دور از جمله کسب و کارهای صنعتی است که سیستم عامل کاسپرسکی از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

این سیستم عامل از نفوذ بدافزار‌ها به شبکه‌های توزیع انرژی، وشبکه‌های تلفن جلوگیری خواهد کرد و اجازه سرقت اطلاعات حساس و مهم در این زمینه‌ها را به بدافزار‌ها نخواهد داد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.