ساخت مجتمع پتروشیمی مهاباد به ۶۰ درصد پیشرفت رسید

به گزارش روز جمعه ایرنا، مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان یک طرح مهر ماندگار صنعت پتروشیمی است که برای اجرای آن تاکنون یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۲۳۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی به تصویب رسیده است.

بر پایه گزارش منتشر شده در شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، از این میزان تسهیلات تاکنون ، ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۱۳۹ میلیون یورو تسهیلات ارزی در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

میزان سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح، شش هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان دو هزار میلیارد ریال آن اعتبار ریالی و بقیه اعتبار ارزی است.

مناقصه نصب تجهیزات این مجتمع نیز انجام شده و پیمانکار درحال تجهیز کارگاه است و در مسیر ساخت این مجتمع پتروشیمی طراحی ساختمان های غیر صنعتی نیز به پایان رسیده و هم اکنون در مرحل مبادله اسناد مناقصه قرار است.

این طرح ماندگار طبق برنامه ریزی های انجام شده در نیمه اول سال ۹۲ به بهره برداری خواهد رسید.

مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن نیز ‘بوتن ۱ ‘ را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود ۳۲۴ هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

این طرح پس از بهره برداری، قادر خواهد بود برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۶۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.