ساخت مسکن ویژه تهرانسر با کندی پیش می رود/ مالکان چشم انتظار تحویل واحدها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

داستان تکراری تاخیر تحویل واحدهای مسکن مهر این بار پایش به مسکن ویژه تهرانسر باز شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حالی که قرار بود خرداد ماه امسال اولین واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان واگذار شود اما اختلاف با پیمانکاران سبب شد تحویل واحدها به ۱۰ماه تاخیر داشته باشد.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید تاخیر واحدها و دریافت آورده بیشتر از متقاضیان سبب شد روز قبل بسیاری از متقاضیان برای اعتراض مقابل مسکن ویژه تجمع کنند.

***پیش خریداران منتظر اعلام زمان عقد قرارداد

براساس این گزارش ممتاز به نقل از مسکن ویژه تهرانسر ضمانت ساخت ۲هزار۵۶۰ واحد را کرده بود  وسازمان ملی زمین و مسکن نیز قراردادهای عرصه و اعیانی این واحدها را منعقد کند اکنون پیش‌خریداران منتظر اعلام این سازمان برای عقد قرارداد می باشند.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید :مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران که اوایل مهر ماه از روند ساخت پروژه مسکن ویژه تهرانسر بازدید کرده بود، در پاسخ به اعتراض متقاضیان این واحدها اعلام کرد که مشکل انعقاد قراردادهای عرصه واحدهای مسکن ویژه تهرانسر حل شده و ظرف دو هفته آینده قراردادهای عرصه و اعیان این واحدها آماده خواهد شد،بدین ترتیب باید هفته قبل پیش‌خریداران برای انعقاد قرارداد دعوت می‌شدند اما هنوز خبری از عقد قرارداد نیست.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از نیمه دوم سال ۸۹ مسکن ویژه تهران برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد یا خانواده‌هایی که امکان خروج از تهران برای حضور در طرح مسکن مهر را نداشتند، مطرح شد.

مقرر شده بود ساخت این واحدها کمکی به خانه‌دار شدن مردم و سکونت در محله‌های کم تقاضاتر باشد اما پس از پرداخت سه قسط ( ۶۰ میلیون تومان) از پنج قسط پرداختی، بلاتکلیفی سازمانی نسبت به انعقاد قراردادها نگرانی‌هایی برای پیش‌خریداران ایجاد کرده است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید:چراکه در متن قرارداد متقاضیان، انعقاد قرارداد عرصه و اعیان پس از پرداخت قسط سوم عنوان شده و طبق وعده اخیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر باید قرارداد عرصه و اعیان این واحدها در صورت توان مالی متقاضی به صورت یکجا منعقد شود.

 براساس این گزارش ممتاز به نقل از در گام اول نیز «تهرانسر» به‌عنوان اولین محله تهران برای اجرای طرح مسکن ویژه انتخاب و مراحل اجرای واحدهای آن از اوایل سال ۹۰ وارد فاز عملیاتی شد، این در حالی است که فاز دوم مسکن ویژه واقع در حکیمیه و آتی شهر در مرحله انتخاب پیمانکاران است و وعده های بسیاری نیز به متقاضیان برای ثبت نام دور دوم مسکن ویژه داده شده بود.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید: واحدی در این‌باره گفته بود: واگذاری واحدهای مسکونی از خرداد امسال آغاز و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت، اما واگذاری اصلی در سه ماه‌ فصل پاییز انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران مسکن ویژه حدود سه ماه از برنامه زمانبندی عقب می باشند و در نهایت آنها تا پایان امسال وقت دارند که واحدهای مسکونی را تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی معتقد است که مسکن ویژه تهرانسر سهمی در بازار مسکن ندارد،این در حالی است که واحدی مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران معتقد است که به هر حال مسکن ویژه هم همانند مسکن مهر جزء تعهدات دولت است که باید تکمیل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.