ساخت نخستین خودروی برقی درغزه

ساخت نخستین خودروی برقی درغزه

ساخت نخستین خودروی برقی درغزه

ممتازنیوز: در حالیکه غزه در حال سپری کردن بدترین بحران سوخت است، منذر القصاص، راننده تاکسی سی و دو ساله از ساکنان شهر غزه که به دنبال راه تازه ای برای رفت و آمد بود، نخستین خودروی برقی دست ساز غزه را ابداع کرده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: من به فکر ساخت خودرویی بودم که مناسب شرایط ما در غزه باشد به ویژه با توجه به اینکه بحران سوخت، مردم را وادار می کند ساعت ها در پمپ های بنزین، در صف بایستند یا مبلغ زیادی در بازار سیاه بپردازند.
نه تنها این خودرو از لحاظ زیست محیطی مناسب است بلکه این خودروی سفید کوچک که هیچ دری ندارد و می تواند دو مسافر را در صندلی عقب خود جای بدهد، به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده است.
القصاص می گوید چندین ماه طول کشید تا این خودرو را در کارگاهی در پشت بام خانه اش جاییکه لوازم برقی قدیمی را در آن نگهداری می کند، بسازد.
در حالیکه شاسی این خودرو کاملا از چوب ساخته شده و لاستیک های آن از یک فرغون قدیمی گرفته شده است، حداکثر سرعت این خودروی کوچک فقط بیست کیلومتر در ساعت است.
برخلاف نمای بیرونی سفیدش، این خودرو سقفی آبی رنگ و نمای داخلی به همین رنگ دارد.
در مجموع، ساخت این خودروی برقی یک هزار دلار (کمتر از هشتصد یورو) هزینه داشته است که مبلغ زیادی برای ساکنان فقیر نوار غزه و یک راننده تاکسی به حساب می آید.
القصاص، مدرکی در رشته علوم سیاسی دارد که هیچگاه از آن استفاده نکرده است.
وی با اعلام اینکه اوضاع مالی من، یک مشکل واقعی بر سر راه رویاهایم است، افزود: من در آرزوی اصلاح این خودرو و افزودن چیزهایی به آن هستم و اینکه کاری بکنم که این خودرو با انرژی خورشیدی کار کند. من می توانم این کار را انجام دهم ولی پول ندارم.
این خودرو باید به مدت پنج ساعت با یک کابل برقی شارژ شود و پس از آن می تواند چهار ساعت کار کند.
وی می گوید: من دوست دارم با این خودروی برقی، غزه را خودکفا کنم یا حتی یک خودروی خورشیدی بسازم.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.