ساخت پردازنده ۷۲ هسته‌ای

۰۳م اسفند ، خبرگزاری‌ها- شرکت Tilera از بزرگ‌ترین مراکز توسعه دهنده ریزپردازنده‌های جهان، محصول تازهی از خانواده پرازنده‌های Tile-Gx معرفی کرده که شامل ۷۲ هسته پردازشگر مجزا می‌شود.

میکروپردازنده Tile-Gx72 که آخرین و پیشرفته‌ترین تراشه ساخت این شرکت محسوب می‌شود، برای اهداف عام رایانشی از جمله به‌کارگیری در نسل تازه گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی ساخته نشده است.

در عوض، این تراشه برای آن دسته از سیستم‌هایی طراحی شده است که یک وظیفه مشخص را می‌توانند به بخش‌ها و عملیات‌های مختلف تقسیم کنند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به شبکه‌های رایانه‌ای اشاره کرد که چندین سیستم اطلاعاتی به آن متصل می باشند و یا سرورهایی که برای انجام کارهای گسترده فعالیت می‌کنند.

با این وجود اگرچه کاربران عمومی این پردازنده پرقدرت و منحصر به‌فرد را در رایانه لوحی تازه خود در اختیار نمی‌گیرند، اما این پردازنده ۷۲ هسته‌ای به گونه‌ای ساخته شده است که نظر کاربران عمومی را نیز به خود جلب می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه رایانه‌ها می‌توانند با سرعت بالاتر و توان بیشتر فعالیت کنند.

شرکت Tilera این روزها می‌کوشد سرعت رایانه‌ها را با افزودن هسته‌های پردازشگر به تراشه اصلی حل کند و این در حالی است که شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ، اینتل، کوالکام، اینتل، اضل، اوراکل، IBM و AMD فعالیت مشابه را انجام می‌دهند.

البته باید توجه داشت که این روزها استفاده از پردازنده‌های دو و چهار هسته‌ای بسیار معمول است و پردازنده‌های هشت‌ هسته‌ای نیز در حال ورود به بازار جهانی می باشند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.